עסקת בטר פלייס: הרוכשים טרם העבירו את התשלומים

בנוסף, ‏בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש התברר כי משרד התחבורה מעכב את העברת רישיון היבואן לסאנרייז, והדבר מעכב את מכירת כלי הרכב של החברה

‎‎מהמורות ראשונות בעסקת מכירת בטר פלייס שקרסה: כ-3 שבועות לאחר אישור מכירת פעילות ונכסי החברות הישראליות בקבוצת בטר פלייס לקבוצת סאנרייז, בראשות יוסף אברמוביץ' והנרי שיינר והעמותה לקידום הרכב החשמלי בישראל, וכן אישור מכירת הקניין הרוחני של חברת בטר פלייס השוויצרית לאותה קבוצה - מתברר כי הרוכשים, קבוצת סאנרייז, לא עומדים בתשלומים.

‏בדיון שהתקיים היום (ד') בבית המשפט המחוזי בלוד, התברר כי המשקיעים טרם גייסו את הסכומים הנדרשים כדי לעמוד בתשלום עבור רכישת בטר פלייס, וטרם סיימו את בדיקת הנאותות של החברה.

בנוסף, משרד התחבורה מעכב את העברת רישיון היבואן לסאנרייז, והדבר מעכב את מכירת כלי הרכב של החברה.

‏לאחר דיון ממושך, השופט אילן שילה הציב למשרד התחבורה אולטימטום, עד 6.8 בשעה 10:00 בבוקר, לאשר מתן רישיון יבוא מכוניות חשמליות לחברת גרין, המפעילה כיום את חברת בטר פלייס, עבור קבוצת סאנרייז.

‏בראשית יוני הגישו 4 חברות מקבוצת בטר פלייס בישראל בקשה לפירוקן ולמינוי דחוף של מפרק זמני, לאחר שהפכו לחדלות פירעון. חודש וחצי לאחר שהחלום לבטל את התלות של העולם בנפט התנפץ לבטר פלייס בפנים, אישר בית המשפט המחוזי בלוד את בקשת המפרקים הזמניים שמונו, עו"ד-רו"ח סיגל רוזן-רכב ועו"ד שאול קוטלר, למכירת פעילות ונכסי החברות בקבוצה לקבוצת סאנרייז.

‏ההצעה כוללת תשלום של 18 מיליון שקל בתוספת אחוזים מהכנסות הקבוצה במשך 5 השנים הקרובות, הפעלה של 15 תחנות הטענת רכבים במשך שנתיים והעסקה של 36-50 עובדים לתקופה של שנה. בעסקת מכירת הקניין הרוחני של חברת בטר פלייס השוויצרית לאותה קבוצה, הוסכם על סכום כולל שבין 25 מיליון שקל ל-100 מיליון שקל.

‏לטובת השלמת העסקה התחייב הנרי שיינר, ממובילי קבוצת סאנרייז, לשלם 2 מיליון שקל לקופת הפירוק עד יום שני הקרוב. התשלום, שיועבר על-פי הנחיית בית המשפט, יהיה עבור תשלום משכורות ושכר דירה, על מנת ולהמשיך את פעילות קבוצת בטר פלייס בישראל. ‏‎‎‏