עו"ד הגר אלון-וינדמן, יד-ימינו של עו"ד פיני רובין, נפטרה בגיל 34

אלון-וינדמן, מעורכות הדין המבטיחות במשרד גורניצקי, נפטרה לאחר מחלה קשה

טרגדיה קשה פקדה בסוף השבוע את משרד עורכי הדין גורניצקי, בעקבות מותה של עו"ד הגר אלון-וינדמן - אחת מעורכות הדין הצעירות והמבטיחות במשרד, אשר שימשה כיד-ימינו של ראש הפירמה עו"ד פנחס רובין - שהלכה לעולמה בגיל 34 בלבד.

אלון-וינדמן נפטרה לאחר מחלה קשה והותירה אחריה הורים, בעל ושתי בנות קטנות. היא עבדה במשך שנים במשרד גורניצקי לצד רובין, וייצגה ביחד עמו חברות ציבוריות רב-לאומיות, משפחות מובילות בכלכלה הישראלית, חברות ביטוח, בנקים גדולים ועוד.

בהספד שנשא בהלווייתה אמר-שאל עו"ד מוריאל מטלון, השותף-המנהל של הפירמה: "איך נספיד אותך הגר האהובה שלנו? איך נתמודד עם הבלתי נתפס בעליל? איך נתחשבן עם ריבונו של עולם, על שנטל את הטובה והיפה והחכמה שבבנות? אנו עורכי הדין אשר תמיד ידענו לטעון ולהגן, להסביר, לעתור, לרצות ולשכנע, אנו אבירי המילים - תמו לנו הקלישאות. נדמו לנו אמרי פינו. נותרנו אילמים אל מול האסון שפקד את משפחתך ואת כולנו".

אלון-וינדמן המנוחה נולדה ברחובות. אביה היה איש קבע בחיל האוויר, ורוב חייה היא נדדה עם משפחתה בין בסיסים בארץ. בצבא שירתה כמש"קית ת"ש בחיל האוויר, ואחרי שחרורה החלה לעבוד אצל איש העסקים נוחי דנקנר במשרד עורכי הדין דנקנר-לוסטיג.

היא למדה משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ובתום לימודיה עסקה בתחום העסקי-מסחרי, התמחתה במשרד גורניצקי אצל עו"ד אריאל זליכוב ז"ל, ונשארה לעבוד במשרד כעורכת דין מן המניין.

כבר בשנה השנייה לעבודתה טיפלה אלון-וינדמן בהנפקת אג"ח של חברת אלעד מקבוצת יצחק תשובה. עסקה שארכה קרוב לשנה, ובמהלכה היא התוודעה לכל שדרת אנשי הניהול בקבוצת תשובה, והמשיכה לטפל בענייניהם.

לאחר ההנפקה ולאור הצטיינותה בעבודה, נשלחה אלון-וינדמן לשנחאי בסין לשליחות של חצי שנה. בתקופה זו היא עבדה בפירמת עורכי דין סינית, כחלק מפרויקט "פיצוח עסקי" שערך משרד גורניצקי, לאחר שהחל לייצג עסקאות בין חברות ישראליות לסיניות. כשחזרה לארץ החלה לעבוד בצמוד לעו"ד רובין.

"לא עורכת דין רגילה"

באוקטובר 2010 בחר "גלובס" בהגר אלון-וינדמן לאחת מעורכות הדין המבטיחות בארץ. בראיון שערכנו עמה, היא סיפרה כיצד מצאה את עצמה כבר בתחילת דרכה המקצועית בלבה של העשייה. "מצאתי את עצמי במשאים-ומתנים רגישים וסודיים שהתקיימו בבתים של בכירי המשק, בימים, בלילות, בסופי שבוע ובחגים, ולמדתי המון. לא אחת הייתי צריכה 'לצבוט את עצמי' כדי להאמין שכל-כך מהר הגעתי למקומות הללו", אמרה אז ל"גלובס". "טיפלתי עם רובין ב-3 העסקאות של בנק הפועלים למכירת הבנקים שהחזיק (יהב, מסד, אוצר החייל), ברכישה של חברת הפניקס על-ידי קבוצת דלק ועוד".

רובין מצדו הרעיף באותו ראיון שבחים על הצעירה ששימשה כיד-ימינו. "הגר ואני ידענו ימים ולילות של עבודה משותפת, שבה נמכרו בנקים ונחתמו עסקאות. רוחה הנעימה של הגר, ידענותה וניסיונה הועילו מאוד בשנות העבודה המשותפת שלנו. היא חולשת על רוב העניינים שאני עוסק בהם. היא לא עורכת דין רגילה. יש בה תכונה של 'ראייה על-מערכתית', והיא בעלת מבט מעמיק ורחב. בדיוק עורכי דין מסוגה אנחנו מחפשים אצלנו במשרד".

באותו ראיון נשאלה אלון-וינדמן מה הן השאיפות שלה לעתיד, והשיבה: "להמשיך ולפתח קריירה משמעותית לצד גידול ילדים מאושרים ושמירה על שפיות יחסית". למרבה הצער, הדברים הללו מקבלים עתה משמעות קשה מאוד לתפיסה.