הראל תלווה לקבוצת עזריאלי כמיליארד שקל

ההלוואה נועדה למחזור חוב של עזריאלי לבנקים לאומי ופועלים, אשר שימש לבניית מרכז עזריאלי בתל אביב

לקראת מיחזור חוב גדול המתוכנן בקרוב, סיכמה קבוצת עזריאלי על קבלת הלוואת ענק בהיקף של עד כמיליארד שקל מקבוצת הביטוח הראל . כך נודע ל"גלובס". מהראל סירבו להגיב.

המו"מ שמנהלת עזריאלי עם הראל נמצא בשלב מתקדם וסכום ההלוואה הסופי יקבע בקרוב וינוע בטווח של 750 עד מיליארד שקל.

על פי הערכות הראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, היא תזכה לריבית נמוכה יחסית, וזאת לאור חוסנה של קבוצת עזריאלי. הלוואת הענק מהווה נדבך נוסף בגידול המהיר במתן הלוואות פרטיות על-ידי הגופים המוסדיים לסקטור העסקי.

המהלך נעשה בהתאם לתוכניותיה של עזריאלי למחזר בתחילת אוגוסט חוב גדול, בהיקף של כ-900 מיליון שקל, הנושא ריבית של קרוב ל-6% צמוד למדד, שאותו נטלה מהבנקים הפועלים ולאומי עבור הקמת מרכז עזריאלי בתל אביב.

כעת, על רקע הריביות הנמוכות בשוק, הקבוצה של דוד עזריאלי, המנוהלת על-ידי יובל ברונשטיין, צפויה לשפר את תנאיה, וההלוואה מהראל צפויה להתקבל בריבית נמוכה משמעותית מזו שקיבלה מהבנקים.

אג"ח בדירוג גבוה

בבעלות עזריאלי, חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, 13 קניונים בשטח של כ-257 אלף מ"ר, תשעה מבני משרדים בשטח של כ-293 אלף מ"ר, שישה נכסים מניבים בחו"ל בשטח של כ-179 אלף מ"ר ושבעה פרויקטים בהקמה בשטח של כ-400 אלף מ"ר. מניית החברה התחזקה בשנה החולפת ב-36%, ומחירה משקף לחברה שווי של 13.5 מיליארד שקל.

לעזריאלי אג"ח בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, המדורגות AA, והלוואות בנקאיות של כ-3.2 מיליארד שקל. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים של 408 מיליון שקל, ובידיה נכסים לא משועבדים בהיקף של 10.4 מיליארד שקל.