סיני מהונג-קונג שותף לעסקה בכלל ביטוח

Li Haifeng ביקר בארץ ואף פגש את שר האוצר יאיר לפיד

בצל ההתקדמות במו"מ למכירת השליטה בכלל ביטוח, ל"גלובס" נודע כי בקבוצת הרוכשים הפוטנציאליים נמצאת לא רק קבוצת CP התאילנדית (Charoen Pokphand) שבשליטת Dhanin Chearavanont, תאילנדי ממוצא סיני שצפוי להגיע לארץ בקרוב. ככל הידוע, לצדו של Chearavanont שותף מרכזי נוסף - Li Haifeng - בעל הון סיני מהונג-קונג, שככל הידוע היה בארץ בשבוע שעבר ואף פגש ככל הנראה את שר האוצר יאיר לפיד. בלשכת שר האוצר בחרו לא להגיב.

סממן חזק לכך שההסכם קרוב לחתימה ניתן למצוא בהערכות בשוק, שלפיהן כבר מחר ייפגשו הרוכשים הפוטנציאליים עם המפקח על הביטוח עודד שריג.

על-פי גורמים בשוק, קבוצת CP ו-Haifeng הם השותפים העיקריים בקבוצה שצפויה כפי הידוע לסכם עם נוחי דנקנר כבר בימים הקרובים על רכישת 30% ממניות השליטה בכלל ביטוח. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי בנקאית ההשקעות בעסקה היא בתיה טוקטלי, המשתייכת למשפחת בעלי חברת הביטוח אריה לשעבר.

נציגי קבוצת אי.די.בי אישרו היום את הפרסום הראשון מאתמול באתר "גלובס", שלפיו עסקת כלל ביטוח כבר אושרה בדירקטוריון אי.די.בי פתוח. במהלך הדיון שהתקיים היום בביהמ"ש מסרו נציגי אי.די.בי פתוח, כי "יש התקדמות משמעותית ביותר במכירה".

הליך מכירת כלל ביטוח נעשה בכפוף להוראת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, שהורה לאי.די.בי למכור לפחות מחצית מהחזקותיה בקבוצת הביטוח הגדולה (27.5%) עד 22 באוגוסט.

לפני ימים אחדים הודיעה אי.די.בי כי היא במגעים מתקדמים עם הרוכש הפוטנציאלי הזר, למכירת 30% מכלל ביטוח לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל. נוסף על כך, העסקה הנרקמת כוללת על-פי הודעת אי.די.בי גם אופציות שיינתנו לשני הצדדים להשלים מכירת יתרת מניות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח (25%) בעתיד.

בשעות אלה המו"מ בין הצדדים ועורכי דינם נמשך במלוא המרץ, ועל-פי הערכות בשוק הצדדים קרובים לחתימה על הסכם. עם זאת, חתימה על הסכם מחייב לביצוע העסקה אינו מהווה סוף פסוק, משום שהשלמת העסקה תלויה בקבלת אישור שליטה מהפיקוח על הביטוח - הליך שדורש בדיקות מעמיקות וארוכות, שתוצאותיו אינן ברורות מאליהן בשלב זה.