15 רבעונים של צמיחה: הכנסות דלתא זינקו ב-39% ברבעון

‎‎יצרנית מוצרי ההלבשה והאופנה רשמה הכנסות של כ-234 מיליון דולר ורווח של 8.8 מיליון דולר ברבעון שנחשב חלש עונתית עבורה‏‎‎ ■ אייזיק דבח, המנכ"ל והבעלים: "זה נובע מאסטרטגיה נכונה, פריסה גלובלית ומגוון רחב של מוצרים"‏

‎‎חברת דלתא פרסמה אתמול (ג') תוצאות שיא לרבעון השני, שגרמו ליצרנית מוצרי ההלבשה התחתונה והאופנה להעלות את תחזית ההכנסות השנתית שלה. בתגובה לדוחות טיפסה היום מניית דלתא במהלך המסחר בכ-5%, תוך שהיא משלימה עלייה של כ-66% מאז תחילת השנה. כעת נסחרת החברה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.

‏דלתא, הנמצאת בשליטת אייזיק דבח שגם מנהל אותה, סיימה את הרבעון השני של 2013 עם הכנסות של 234.4 מיליון דולר - עלייה של כ-39% לעומת הרבעון המקביל, שלא כלל את תוצאות חברת שיסר הגרמנית.

שיסר נרכשה במאי 2012 בכ-68 מיליון אירו (כ-88 מיליון דולר), והרבעון השני נחשב לרבעון החלש עונתית שלה. בנטרול תוצאות שיסר, רשמה דלתא גידול של כ-18% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל.

‏ברבעון המקביל רשמה דלתא רווח הון של 19.9 מיליון דולר, שנבע ממכירת קרקע בנהריה שהשפיעה על כל שורת הרווח. כך, הרווח התפעולי ירד מרמה של 23.2 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד, ל-14 מיליון דולר ברבעון השני של 2013. עם זאת, בנטרול הסעיפים החד-פעמיים, נרשם ברבעון האחרון גידול של 59%.

בשורה התחתונה הרוויחה דלתא ברבעון השני 8.8 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח ב-15.4 מיליון דולר.

‏‏על רקע השיפור ברווח העלתה דלתא את התחזיות שלה לשנת 2013. לעומת הכנסות של 910-920 מיליון דולר, צופה כעת החברה הכנסות של 940-950 מיליון דולר, והרווח הנקי יעלה מ-38-40 מיליון דולר, ל-40-42 מיליון דולר.

‏דבח אמר ל"גלובס" כי "דלתא הגיע למצב שבו היא מציגה 15 רבעונים רצופים של צמיחה, הישג שלפני 3-4 שנים אף אחד לא חשב עליו. זה נובע מאסטרטגיה נכונה, פריסה גלובלית ומגוון רחב של מוצרים".

‏‏בהתייחס לפעילות במצרים, שם יש לחברה מפעל ייצור בקהיר שמעסיק כ-2,500 עובדים, אמר דבח כי "העבודה שם תמיד הייתה קשה ביחס למקומות אחרים, אבל אנחנו לא חושבים לעזוב. יש במצרים יתרונות מכס וקרבה לאירופה. כיום הפעילות במדינה פחות מהותית מבחינתנו, ורק 5% מהייצור נעשה בה".‏

‏בדומה לרבעון הקודם, דיווחה דלתא על חלוקת דיבידנד בהיקף של 2.5 מיליון דולר, שיחולק לבעלי המניות בחודש הבא. בשבוע הבא צפויה החברה לגייס אג"ח בהיקף של כ-200 מיליון שקל, אשר מיועד למיחזור חוב.

‎‎המרוויח האחרון בחבס השקעות

‏פני דלתא, ביצע דבח כמה השקעות בישראל, שאחת מהן היא בחברת הנדל"ן הקורסת חבס השקעות. בשנים 2002-2003 רכש דבח כ-36% מהון המניות של החברה, בהשקעה של כ-31 מיליון שקל.

בסוף שנת 2007, עוד בטרם ביצעה חבס את השקעת הענק בקרן הריט ההולנדית ‏NSI‏, מכר דבח את מניותיו לעופר ניהול - חברה משותפת של עידן עופר ואודי אנג'ל - בכ-67 מיליון שקל, כלומר ברווח של עשרות מיליוני שקלים.

"מכרתי כי ראיתי שיש האטה בקצב מכירת הדירות, ובאותו זמן עופר הגיע אליי עם הצעה", אמר דבח. "אני מניח שהיה בכך גם אלמנט של מזל".

- ‎‎אתה חושב לבצע השקעות נוספות בישראל?‏

‏‎‎‏"אני אוהב להשקיע בישראל ומחפש השקעות נוספות, אבל הפוקוס שלי הוא על דלתא, כך שאין לי הרבה זמן להסתכל על דברים אחרים, ולא ביצעתי השקעה אחרת ב-5 השנים האחרונות". ‏‎‎‏