דרגי: הריבית תשאר נמוכה - ועשויה לרדת מתחת ל-0.5%

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הותיר את הריבית על כנה, בשיעור של 0.5% ■ דרגי ציין כי תנאי שוק העבודה עדיין חלשים, בעוד הצמיחה הכלכלית באירופה אמורה "להרוויח" מההתאוששות הגלובלית

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הותיר היום (ה') את הריבית על כנה, בשיעור של 0.5%, ונגיד הבנק, מריו דרגי, לא שפך אור חדש באשר למצב הכלכלי או לתחזית העתידית בנוגע לכלכלת גוש האירו.

בנאום שנשא לאחר הצהרת הריבית אמר דרגי כי הדברים מתנהלים בהתאם לצפי וכי ניתן לראות את ההתאוששות הכלכלית נמשכת. הוא חזר על עמדתו כי שיעורי הריבית ימשיכו להיות "ברמות הנוכחיות או מתחת להן" לתקופה ארוכה.

דרגי הוסיף כי תנאי שוק העבודה עדיין חלשים, בעוד הצמיחה הכלכלית באירופה אמורה "להרוויח" מההתאוששות הגלובלית. עם זאת, הוא ציין כי הסיכונים לכלכלה עדיין קיימים.

הדברים מגיעים לאחר הצהרת המדיניות של הפדרל ריזרב אתמול, אשר לא שפכה אור חדש לגבי תוכנית רכישות האג"ח. ה'פד' הותיר היום את הריבית על כנה, בשיעור אפסי, ולא פרסם הצהרות דרמטיות באשר למדיניות המוניטרית המרחיבה שהוא מנהיג מאז חודש ספטמבר 2012. תוכנית ההקלה הכמותית השלישית, במסגרתה רוכש ה'פד' מדי חודש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר, צפויה להמשך, כך לפי הודעת ה'פד', עד אשר יהיה ברור כי ההתאוששות הכלכלית חזקה מספיק.