בן צבי הגיע להסדר עם נאמני "מעריב": ישלם 9 מ' ש'

העברת הכסף תעביר סופית לידיו של מו"ל "מעריב" את מלוא מניות העיתון

מו"ל "מעריב" שלמה בן צבי הגיע להסכם לסגירת התחשבנויותיו עם נאמני העיתון ירון ארבל ושלמה נס. ל"גלובס" נודע כי ההסכם, שהושג והוצג לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, מסדיר את אופן החזרת יתרת הסכום שחייב עדיין בן צבי לנאמנים שמונו לעיתון עם עזיבת איי.די.בי במהלך 2012 - 9 מיליון שקל בסך הכל. כמו כן, בן צבי טען לחובות הנאמנים כלפיו, מה שלדבריו עיכב את התשלומים לעובדים. כעת, לצד הסדר זה יציג בן צבי לבית המשפט גם את ההסכמים שחתם מול העיתונאים ומול עובדי הדפוס של העיתון שמעמדם עדיין לא מוסדר, למרות סגירתו של בית הדפוס.

בתוך כך, מוותר בן צבי על כל חובות העבר של "מעריב". במסגרת הסכם זה, הנאמנים יקבלו לידיהם את הזכות לגבות את כל חובות העבר של העיתון - ולהעבירם לקופת הנושים.

בן צבי יעביר לנאמנים 7 מיליון שקל באופן הבא: 2 מיליון שקל באופן מיידי לנאמנים באמצעות חילוט ערבות בנקאית שנמסרה להם בעבר ועד ל-15 באוקטובר 2013, יועבר יתר הסכום. רק אז יועברו מלוא המניות של מעריב לידי בן צבי. 2 מיליון שקל נוספים יועברו ב-4 תשלומים עד ליולי 2017.

בן צבי חתם במהלך החודש האחרון על הסכמים מול ההסתדרות באשר לעובדי העיתון. במסגרת הסכמים אלו אמורים לעזוב את העיתון 50 עובדי הדפוס ו-25 עובדים נוספים מהמערכת העיתונאית. עובדי הדפוס אמורים לקבל הסכמי פרישה מוקדמת מורחבים. העובדים העיתונאים שיישארו יוותרו על אחוזים בשכרם ויעברו מיד לאחר החגים לשבת יחד עם מערכת העיתון "מקור ראשון" של בן צבי בירושלים.

ממעריב והנאמנים לא נמסרה תגובה.