מסתמן: הצופה יוכל לבחור את הערוצים בחבילת היסוד

חבילת היסוד (שנודעה בשם "החבילה הצרה") תכלול בין 17 ל-24 ערוצים ■ חבילה תעלה (בתוספת תשתיות) בין 110 ל-140 שקל

למנויי הכבלים והלוויין תהיה האפשרות לבחור אילו ערוצים הם רוצים בחבילת היסוד שיציעו הוט ו-yes. כך עולה מקווי המתאר של החבילה כפי שעלו היום (ה') לדיון במועצת הכבלים והלוויין, לפני שימוע בסוגיה. על פי המתווה החדש, שהוביל שר התקשורת גלעד ארדן, חבילת היסוד (שנודעה בשם החבילה הצרה) תכלול בין 17 ל-24 ערוצים - מהם ערוצי החובה הפתוחים (10, 22, 1, 33, 99, 23 והערוץ הערבי) ובין 5 ל-12 ערוצים שכל מנוי יבחר לפי רצונו.

המועצה תבקש לקבוע כי את מחיר החבילה יקבע שר התקשורת. המועצה סבורה כי המחיר שיהלום את התוכן המסופק בחבילת היסוד עומד על סכום שבין 14 שקל (כולל מע"מ) ל-35 שקל (כולל מע"מ) לתוכן, כאשר בתוספת תשתיות בסופו של דבר חבילה אמורה לעלות בין 110 ל-140 שקל. הפרטים יכולים להשתנות בתום שימוע ציבורי שיתקיים כעת ובמסגרתו יעבירו הוט ו-yes את עמדותיהן.

בעבר קבעה מועצת הכבלים כי החבילות הבסיסיות המצומצמות יכללו את ערוצי החובה, ונוסף עליהם ארבעה ערוצים לבחירתן של הוט ו-yes. נקבעה תקופת ניסיון של כחצי שנה, שהסתיימה במאי השנה. מועצת הכבלים התירה אז לחברות לקבוע את המחיר, וזה עמד על 149 שקל. במועצת הכבלים הבחינו כי רק 1% מהמנויים הגיעו אל החבילה הצרה. נמצא כי החברות הסתירו את דבר קיומה מהציבור ולא מעניקות תחרות אמתית. על חברת הכבלים אף הוטלו עיצומים כספיים. לכן, הוחלט במועצה לשנות את המתווה. גם הפעם תקבע תקופת ניסיון של חצי שנה.

על פי המודל החדש, המנוי יוכל לבחור מבין כלל הערוצים המוצעים לו על ידי החברה את הערוצים שבהם הוא רוצה לצפות. זאת, לרבות כל אחד מערוצי הסרטים בנפרד. ערוצי המבוגרים לא יוכלו להיות בחבילה. לחברות הכבלים והלוויין תהיה אפשרות לבחור בין 8 ל-15 ערוצים שמהם לא ניתן יהיה לבחור, ואולם ייאסר עליהן לחסום קבוצה דומה של ערוצים כלומר - ערוצי הסרטים או הסדרות, למשל.

השר ארדן הצליח להכניס לחוק ההסדרים סעיף לחוק התקשורת המתייחס לחבילות היסוד. בין היתר קובע הסעיף, כי התשלום שיגבו בעלי הרישיונות ממנוי שירכוש את חבילות היסוד, לא יהיה שונה מהמחיר שיגבו מכל מנוי אחר.