שגרירות ארה"ב בת"א תיסגר; חשש מפיגוע של אל-קאעידה

שגרירויות ארה"ב בישראל ובמזרח התיכון ייסגרו ביום ראשון מחשש לפיגוע שמתכננת אל-קאעידה ■ מחלקת המדינה האמריקנית פסרמה הודעה על סגירת השגרירויות ליום אחד "בשל זהירות", לאחר שהתקבלו התרעות מודיעיניות

ארצות הברית הכריזה על כוננות טרור בשגרירויות ארצות הברית במזרח התיכון, כולל השגרירות בתל אביב. מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה שעל פיה כמה שגרירויות אמריקניות במזרח התיכון יהיו סגורות ביום ראשון הקרוב מטעמי זהירות.

רשת NBC דיווחה כי קיימות התרעות מודיעיניות על איומים מצד ארגונים הקשורים לאל קאעידה. לפי שעה ההודעה על סגירת השגרירויות מתייחסת ליום א' אך לא מן הנמנע שהיא תורחב בהמשך, בהתאם למידע המודיעיני.

השגרירויות האמריקניות שייסגרו ביום ראשון: אבו-דאבי, בגדד, קהיר, בחריין, ירדן, כווית, לוב, עומאן, קטאר, ערב הסעודית, תימן, אפגניסטן, בנגלדש, וכאמור - ישראל. דוברת מחלקת המדינה מארי הארף דיווחה כי "מתוך זהירות ודאגה לעובדינו ולאורחים, המידע מסמן כי עלינו לנקוט בצעדים זהירים בנושא".

גורמים בארה"ב אמרו כי המקור לאיומים הוא בארגונים הקשורים לאל-קאעידה, המנסים לפגוע במוצבים דיפלומטיים של ארצות הברית בעולם. ביום ראשון יחגוג נשיא ארה"ב ברק אובמה את יום הולדתו ה-52, וייתכן כי הכוננות מצביעה על חשש למתקפת טרור דווקא ביום הולדתו של הנשיא. כמו כן, יום ראשון הוא אחד מימיו האחרונים של חודש הרמדאן, וביום זה גם ייכנס לתפקידו נשיא איראן הנבחר חסן רוחאני.