יחימוביץ': שנתניהו ולפיד יתנצלו בפני פלוג - וימנו אותה לנגידה

יו"ר האופוזיציה: "כעת צריכים נתניהו ולפיד ללכת לביתה של ד"ר קרנית פלוג, לבקש ממנה סליחה ולהפציר בה כי תאות לקחת על עצמה את תפקיד נגידת בנק ישראל"

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' קראה היום (ו') לנתניהו ולפיד למנות את ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל במקום פרופ' ליאו ליידרמן שהודיע כי לא יקבל על עצמו על המינוי לתפקיד.

"כעת צריכים נתניהו ולפיד ללכת לביתה של ד"ר קרנית פלוג, לבקש ממנה סליחה ולהפציר בה כי תאות לקחת על עצמה את תפקיד נגידת בנק ישראל", מסרה יחימוביץ'. "אוסף ההחלטות הכושלות והמוזרות שקבלו השניים רק כדי שלא למנות את האשה המתאימה ביותר לתפקיד תתחיל להראות כפארסה אחת גדולה. זה הזמן להתעשת ולעשות את הדבר הנכון".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) הוסיף כי "הביזיון הזה חייב להיפסק. תוך פחות משבועיים ראש הממשלה ושר האוצר בוחרים שוב במינוי לא מתאים שבסופו של דבר לא יוצא אל הפועל וגורר מבוכה רבה לכולנו. ככה נראית קבלת ההחלטות של נתניהו ולפיד: בשליפה מהמותן, לא שקופה ולא מקצועית".

שמולי הגיש הצעת חוק המסדירה את הליך מינוי נגיד בנק ישראל באמצעות ועדה מקצועית שתגיש רשימת מועמדים לרה"מ ושר האוצר לפחות 6 שבועות לפני מועד פרישת הנגיד המכהן.

"תחסכו מכולנו את הביזיון הבא בתור ובמקום לבחור מישהו נוסף לא מתאים מחוג החברים הקרוב - קבעו מיד הליך בחירה שקוף ומקצועי בעזרת ועדת איתור מקצועית שבראשה שופט. אני מוכן להעביר על שמכם את הצעת החוק שהגשתי רק עשו זאת כמו שצריך", ציין שמולי.