מוכנים לבצורת: מתקן ההתפלה בשורק החל לספק מים

בשלב זה קצב ייצור ואספקת המים עומד על 10,000 קוב שעה, שהם כ-75 מיליון קוב מים בשנה ■ גם מתקן ההתפלה בפלמחים, סיים בימים אלו את הרחבת המתקן, אשר הכפילה את כמות המים המיוצרים על ידו

בסוף השבוע האחרון החל מתקן ההתפלה ההולך ונבנה בשורק לספק מים למערכת הארצית. כך נמסר היום מרשות המים.

בשלב זה קצב ייצור ואספקת המים עומד על 10,000 קוב שעה, שהם כ-75 מיליון קוב מים בשנה. מדובר על אחד מ-2 קווי הייצור של המתקן, שעתיד לייצר 150 מיליון קוב בשנה ולהפוך למתקן הגדול מסוגו בעולם. (בשלב זה מתקן ההתפלה שבחדרה, המייצר כ- 127 מיליון קוב בשנה הוא הגדול מסוגו בעולם, והוא לקח את ה"כתר" ממתקן ההתפלה הוותיק באשקלון שהיה הגדול מסוגו קודם לכן).

גם מתקן ההתפלה בפלמחים, סיים בימים אלו את הרחבת המתקן, אשר הכפילה את כמות המים המיוצרים על ידו, והוא מייצר כ-90 מיליון קוב מים בשנה.

לאור ההתקדמות בעשייה, משק המים הישראלי ממשיך להיערך ולהכין את עצמו להתמודדות גם עם בצורות קשות וממושכות אשר צפויות לפקוד בשנים הקרובות את אזורנו על פי מספר מודלים אקלימיים מעודכנים.

משק המים הישראלי עבר בשנים האחרונות מהפיכה של ממש - ממשק הנשען רק על מקורות מים טבעיים, ישראל עברה בתוך כעשור למשק מים יציב, כשכבר היום כ-50% מהמים שבהם אנו משתמשים מיוצרים ע"י אדם.

בשל הכלים שנוצרו בהובלת רשות המים (ההתפלה, ההשבה וייעול השימוש), השיפור שחל במצב מקורות המים הטבעיים והניהול האינטגרטיבי של כל מקורות המים בראייה רב שנתית, ברשות המים מציינים כי ניתן להודיע שיהיו מים לכלל צרכי המדינה עד שנת 2025 ואולי אף מעבר לכך.