עיריית ת"א מתנגדת למכירת מגרש בכוכב הצפון ב-47 מ' ש'

לטענת העירייה, שמחזיקה 10% מהקרקע, התמורה שקיבלה בגין המגרש נמוכה ועל כן יש לקיים מכרז חדש

עיריית תל אביב פנתה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה באמצעות עו"ד שירי אשכנזי, לבטל התמחרות למכירת למגרש ברחוב מאיר יערי 20 בשכונת כוכב הצפון בתל אביב. לטענת העירייה המחזיקה ב-10% מהקרקע, ואמורה לקבל תמורה ממכירתו במסגרת הליך פירוק שיתוף, התמורה שקיבלה בגין המגרש נמוכה ועל כן יש לקיים מכרז חדש.

מדובר כאמור במגרש המיועד להקמת 36 דירות, שעל מכירתו אמון כונס הנכסים עו"ד יורם וסרצוג. בחודש מאי האחרון התקיימה התמחרות ראשונה למכירת המגרש בה לקחו חלק 20 מציעים, ובה זכתה קבוצת הורוביץ יוכלמן שהציעה 76.5 מיליון שקל לרכישתו. הזכייה אף אושרה על ידי בית המשפט. אלא שבתחילת חודש יולי הודיעה קבוצת הורוביץ הוכלמן כי נאלצה לסגת מזכייתה, בשל חילוקי דיעות עם שותפה לעסקה.

ב-17 ביולי פירסם וסרצוג הזמנה חדשה להציע הצעות לרכישת המגרש בתוך עשרה ימים. בסוף חודש יולי התקיימה התמחרות בה לקחו חלק שלושה מציעים והצעתה של קבוצת הייבלום ארדיטי בסך 47.6 מיליון שקל, הוכרזה כזוכה.

לטענת עיריית תל אביב, מדובר בתוצאה הנמוכה ב-28.9 מיליון שקל מההצעה הזוכה במכרז הראשון, ועל כן יש לבטל את הזכייה ולקיים מכרז חדש. "על הפרק עומדים סכומי עתק שהינם כספי ציבור כמו גם רכושם הפרטי של אנשים פרטיים אשר בעלים במשותף עם העירייה והמדינה במגרש". עוד טענה העירייה כי יש לשמור על האינטרס של בעלי הזכויות בקרקע לשמירה על זכות קניינם. בנוסף טענה העירייה כי הזמן שנתן הכונס להציע הצעות במכרז השני היה קצר באופן שאינו מידתי שלא נתן לרוכשים פוטנציאליים את הזמן לבצע פעולות כמו בדיקות תכנוניות, משפטיות, פיזיות, וגיוס הון לצורך העמדת ערבות בגובה 10% מההצעה.

שופט בית משפט השלום ישי קורן קבע כי כונס הנכסים ובעלי הקרקע יתנו תגובתם לטענות העירייה עד ה-15 באוגוסט, ועד דיון בנושא, המכירה לא תאושר.