במפתיע: קבוצת המגזינים "מוטו" עוברת לפירוק

לחברה 14 מגזינים, בהם "דרך האוכל", הורים וילדים", "נישה", "גלילאו", "מסע אחר" ואחרים ■ החברה כוללת 100 עובדים שכירים, עשרות רבות של עובדי פרילנס ובסיס של למעלה מ-100 אלף מנויים

קבוצת המגזינים "מוטו" הכוללת 100 עובדים שכירים, עשרות רבות של עובדי פרילנס ובסיס של למעלה מ-100 אלף מנויים הודיעה לפשיטת רגל. השופטת אלשיך מינתה את עו"ד רחל כרמי למפרקת החברה. תזרים הכספים של חברת "מוטו" נפגע לאחר שחברת הנדל"ן שבבעלות בעלי הקבוצה אילן ציוני, קרסה לאחר שלא הצליחה לעמוד בפרויקט שלקחה על עצמה. ציוני החל בחיפושים אחר משקיע שירכוש את הקבוצה. לחברה 14 מגזינים בהם "דרך האוכל", הורים וילדים", "נישה", "גלילאו", "מסע אחר" ואחרים.

"עולה תמונה ברורה וחד משמעית של חדלות פרעון כאשר מצבה של החברה הולך ומדרדר ועשוי להגיע לכלל קריסה ואי יכולת להמשיך בפעילות שוטפת תוך זמן קצר ביותר", כתבה השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי, בפניה הוגשה בקשת הפירוק , "הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה כי החברה עוסקת בהפצת מגזינים ובתחום זה יש חשיבות עליונה לפעילות שוטפת ודאי כאשר עונת החגים עומדת בפתח". היא סירבה לבקשת החברה למנות רו"ח שהציעה, "משיקולים של מראית פני הצדק", ומינתה כמפרקת את עו"ד רחל כרמי.

כרמי תנהל את נכסי החברה, תפעיל את החברה כ"עסק חי" ובעוד מספר ימים תערוך הערכת מצב כלכלית. בעוד שבועיים תגיש דו"ח ראשון על פעילותה לבית המשפט.

אנשי ארגון העיתונאים נמצאים בשעה זו לצד העובדים ומנסים לייעץ להם באשר לעתידם. ציוני רכש ב-3.5 מיליון שקל את הקבוצה, שנקראה SBC, בשנת 2008 כאשר הגיעה כבר אז לפשיטת רגל, החזיר את עיקר חובותיה ושיקם אותה. עד לאחרונה, התגאתה החברה בפומבי במאגר המנויים הנרחב שלה - שהיווה את עיקר ההכנסות שלה, דיווחה כי עברה לרווח ואף סיפקה שירותי ניהול מאגר מנויים למגזינים קטנים. ב-2010 סיפרה לגלובס המנכ"לית לשעבר רחל בן צבי, "ניקינו בשנה וחצי את הגירעון, ואנחנו נמצאים במצב של רווחיות שעולה וגדלה בכל חודש", היא אומרת. "אנחנו נמצאים במצב שבערך 20% מההכנסות הם הרווח שלנו".

ציוני סירב להתייחס לדברים.

מארגון העיתונאים נמסר כי "נציגי ארגון העיתונאים, שבמסגרתו מאוגדים עיתונאי מוטו תקשורת, נמצאים ברגעים אלו במערכת ומקיימים אסיפת עובדים, ובמקביל ממנים עורך דין שילווה את העובדים בכל הליך הפירוק. זו כבר הפעם השנייה, בשנה וחצי לקיומו, שארגון העיתונאים נאלץ להתמודד עם פירוק חברה. בפעם הקודמת היה זה בעיתון מעריב".