בנט: "אל תלמדו משפטים - צריך להפסיק עם השטות הזאת"

שר הכלכלה בוועדה לביקורת המדינה: "גם אני למדתי משפטים, גם מיותר. התעשיינים זועקים, וגם ההיי-טק זועק"

"תפסיקו ללמוד משפטים, כל מדינת ישראל. צריך להפסיק עם השטות הזאת. מי שחולה על זה, זה בסדר. גם אני למדתי משפטים, גם מיותר. התעשיינים זועקים, וגם ההיי-טק זועק" - כך אמר היום (ג') שר הכלכלה נפתלי בנט.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, בנט אמר את הדברים בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, העוסקת בשילוב חרדים בשוק התעסוקה.

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי, התייחס לדברי השר בנט ואמר: "אין ספק כי ענף מקצוע עריכת הדין מוצף, ומדובר בבעיה לא רק עבור עורכי הדין, אלא עבור הציבור כולו. אלא שהבעיה איננה במספר הפקולטות למשפטים בישראל או במספר הסטודנטים שלומדים בהן, שכן השכלה משפטית הינה חשובה ומבורכת.

"הבעיה הייתה ונשארה בשעריו של מקצוע עריכת הדין, אשר מחייבת שינוי יסודי ומהותי, בין היתר באמצעות הארכת תקופת ההתמחות לשנתיים, שינוי מבנה בחינת ההסמכה לכזו שתבחן יכולת חשיבה וניתוח ולא שינון וזיכרון, ועוד שורה ארוכה של צעדים עליהם המליצה הלשכה למשרד המשפטים פעם אחר פעם".

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים, מסר בתגובה לדברי בנט כי "נושא ההשכלה הטכנולוגית ובתי-הספר המקצועיים מצויים תחת אחריותו של שר הכלכלה. אנו מצפים ששר הכלכלה יגבה את עמדותיו בתקציבים ובצעדים אופרטיביים, על מנת להאציל את החינוך וההשכלה הטכנולוגיים העומדים כיום בפני שוקת שבורה.

"השר בנט התחייב להשקיע בהשכלה הטכנולוגית ובמכללות הטכנולוגיות, אך בפועל המערכת 'מיובשת' תקציבית כבר שנים, והסטודנטים ממשיכים להיפגע. השר אמנם אינו ממליץ לסטודנטים ללמוד משפטים, אולם הוא לא עומד בהתחייבותו לייצר להם אלטרנטיבה ראויה בדמות השכלה טכנולוגית חזקה ויציבה".