שכונה בת 7,598 יח"ד בקרית גת תקום בלוח זמנים מקוצר

השיווק יתבצע במסגרת "הסכם גג" מיוחד שקובע לוחות זמנים מקוצרים וקדם מימון לביצוע תשתיות להקמת השכונה על יד משרדי הממשלה הרלוונטיים

שר השיכון אורי אריאל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש עיריית קרית גת אבירם דהרי, חתמו היום על הסכם למימוש לוח זמנים מפורט ומקוצר לשיווק 7,598 יחידות דיור בצפון קרית גת. השיווק יתבצע במסגרת "הסכם גג" מיוחד שקובע לוחות זמנים מקוצרים וקדם מימון לביצוע תשתיות להקמת השכונה על יד משרדי הממשלה הרלוונטיים, כפי שנחשף במוסף הנדל"ן האחרון של "גלובס".

הרעיון העומד מאחורי 'הסכם הגג' הוא ההבנה כי דירת מגורים לא יכולה להיבנות ללא תשתיות כמו ביוב, כבישים, ומבני ציבור, מה שלעיתים מעכב באופן משמעותי הוצאת היתרי בנייה לקרקעות המשווקות על ידי רשות מקרקעי ישראל. בראש העין למשל שווקו קרקעות ליחידות דיור לפני שנתיים, אך רק לאחרונה אושרה הוצאת היתרי הבנייה הראשונים, בשל חסמי תחבורה ותשתיות. הסכם הגג רותם את כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים בשיתוף רשות מקרקעי ישראל והרשות המקומית על מנת לקדם את אישור התוכניות למגורים לצד התשתיות.

מחר יקיים מנכ״ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר מרתון ישיבות בנושא ״הסכמי הגג״ והסרת חסמי תחבורה והקמת מוסדות חינוך בהשתתפות מנכ"לי משרדי השיכון, התחבורה, הכלכלה, החינוך, הפנים ונציגי אגף תקציבים.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אומר כי "לצד השיווקים המוגברים אנו חייבים לפעול להסרת חסמים בירוקרטיים שיקצרו את הליכי הבניה משמעותית וזה יתאפשר רק אם נדע לשלב ידיים. הסכם הגג היום הוא צעד חשוב לקראת מציאות כזאת. צריך לומר בצורה הכי ברורה. קריית גת היא גם חלק מא״י וצריך לדאוג לה לא פחות מת״א. אנו מתחייבים היום לפעול לבניית 7,598 יח"ד בצפון קריית גת במהירות האפשרית, שיהוו חיזוק משמעותי לשוק הדיור בכלל ולפריפריה בפרט, כאשר יחד עם תשתיות התחבורה הצפויות יהפכו את קרית גת לעיר לווין נוספת של גוש דן״.

מנכ״ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר אמר כי ״הסכמי גג מהווים ״עסקת חבילה״ שאותה מקבלת הרשות המקומית מממשלת ישראל על מנת לאפשר הקמת בתי ספר, מעונות יום, מוסדות ציבור ותשתיות שיאפשרו לשווק דירות. הפתרון המרכזי לבעיית הדיור טמון בהסרת חסמים שישחררו אלפי יחידות דיור לשיווק. הסרת חסמים לדיור כרוכה בעבודה סיזיפית של תכלול, ירידה לפרטים וריכוז עבודה בינמשרדית אותה מובילים משרד ראש הממשלה ומשרד השיכון יחד עם משרדי החינוך, האוצר, התחבורה, הכלכלה, הבריאות, רשות מקרקעי ישראל והרשויות המקומיות. זה כלי שעבד בשנות ה-90 וזה כלי שנושא בשורה גם היום.״ לוקר הדגיש כי ״היום אנחנו מביעים את המחויבות הממשלתית ללוחות הזמנים לביצוע הסכם גג".

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אומר כי "ברור לכל ששיווק אפקטיבי וממוקד בהיקפים האמורים, בטווח הזמן של שלוש השנים הקרובות, ישפיע על מחירי הדיור". ליברמן מוסיף: "אנו מברכים על חתימת הסכם זה היום, על פי התכנון של רשות מקרקעי ישראל, הסכמי הגג ייצאו לפועל בראש העין, אשר בה ישווקו 10,000 יחידות דיור, כאשר המשמעות של יישום התוכנית הוא הכפלת העיר המונה כיום כ-9,000 בתי אב. בעיר מודיעין ישווקו 11,000 יחידות דיור, כלומר הכפלה פי 1.5 של העיר הצעירה אשר בה כ-21,000 יחידות דיור. כמו כן, הסכם הגג יאפשר ייזום מהיר של 7598 יח"ד בקרית גת, 8500 יח"ד בבית שמש ו 7400 יח"ד בקריות בהיקף של סה"כ מעל 44,000 יח"ד".