כתב אישום נגד אילן אופיר וחברת וורלד גרופ בגין עבירות דיווח

עפ"י כתב האישום, אופיר הסתיר את עניינו האישי במספר עסקאות שביצעו וורלד גרופ וחברת-בת ציבורית נוספת שלה, נפקו סטאר, במהלך השנים 2008-2007

מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אילן אופיר ונגד חברת וורלד גרופ קפיטל (58). כתב האישום מייחס לאופיר, בעל השליטה בוורלד גרופ ודירקטור בה, עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד. כן מיוחסות לאופיר ולחברה עבירות דיווח במטרה להטעות משקיע סביר לפי חוק ניירות ערך.

על-פי כתב האישום, אופיר הסתיר את עניינו האישי במספר עסקאות שביצעו וורלד גרופ וחברת-בת ציבורית נוספת שלה, נפקו סטאר, במהלך השנים 2008-2007. במסגרת עסקאות אלה רכשה נפקו חברה פרטית בשם גונתר מידיו של עופר ארביב, חברו של אופיר. רכישת גונתר סיפקה לארביב מימון לצורך רכישת מניות של חברה אחרת בשם DCI מידי אופיר.

על-פי האישום, בעת אישור העסקה על-ידי מוסדות וורלד גרופ, הסתיר אופיר מדירקטוריון החברה עובדות אלה. עוד הסתיר אופיר מהדירקטוריון את העובדה שאביו החורג משמש סמנכ"ל כספים ב-DCI ואת העובדה שהוא עצמו החזיק בעת הרלוונטית בעקיפין במניות DCI ואחז באופציה לרכוש את מניות DCI באופן ישיר.

הסתרת המידע, נטען, נועדה להבטיח את קבלת אישור החברה לשורת העסקאות שביצעה וורלד גרופ מול ארביב. בשלב מאוחר יותר הוחלט כי נפקו היא שתרכוש את גונתר. אופיר הסתיר את עניינו האישי בעסקאות גם מדירקטוריון נפקו בעת אישור העסקאות.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד יוני לבני מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך.

עו"ד ז'ק חן, המייצג את אילן אופיר, מסר בתגובה: "נציג את טענותינו בפני בית המשפט, ואנו משוכנעים כי יובהר שלא נפל פגם בהתנהלותו של אילן אופיר".