יוזמה: למנות את אילת מצגר למשנה למנכ"ל הרשות השנייה

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, צפוי להציע היום למועצת הרשות השנייה לערוך מספר שינויים במטרה לצמצם את שדרת הניהול ברשות

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, מבקש למנות את אילת מצגר למשנה למנכ"ל הרשות השנייה, תפקיד שלא היה קיים עד כה. ל"גלובס" נודע כי זאת במסגרת מבנה ארגוני שיציג היום (ד') באב"ד למועצת הרשות השנייה.

במסגרת המבנה החדש, תחום הכספים וכוח-האדם ברשות יאוחדו לזרוע אחת תחת חבר ההנהלה ניר שוויקי, שניהל עד כה את תחום הכספים ברשות. שווקי ימונה למ"מ סמנכ"ל כספים וכוח-אדם.

מצגר, סמנכ"לית הטלוויזיה ברשות השנייה, שימשה מספר פעמים בעבר כממלאת-מקום המנכ"ל ואף התמודדה על התפקיד. היא תרכז מעתה את עבודת תחום ההפקות ברשות ואת עבודת תחום מחקר ופיתוח ברשות, וכן תהיה אחראית על כל הנושא הרוחבי העוסק במדיניות הטלוויזיה והרדיו.

תפקיד המשנה למנכ"ל יהיה על תקן סמנכ"ל, וישמש גם כמ"מ זמני בהיעדר מנכ"ל הרשות. השינוי התפקודי לא יטמון בתוכו גם שינויים בשכר.

מטרת המהלך היא להפחית את מספר חברי ההנהלה ברשות השנייה, העומד היום על 7 חברים. כעת, עם השינוי, יהיו 4 חברי הנהלה בלבד, ובכללם סמנכ"לית הרדיו וסמנכ"ל ההנדסה. השינוי המתוכנן כבר גרר מורת-רוח בקרב עובדים וחברי מועצה.

הרציונל בשינוי מבנה ההנהלה הינו במטרה לייעל את עבודת הרשות השנייה, תוך צמצום מספר חברי ההנהלה של הרשות השנייה, וזאת על מנת להגביר את האפקטיביות ואת תפוקת הארגון", אמר באב"ד ל"גלובס".

לדבריו, "בארגון המונה עשרות בודדות של עובדים אין צורך בהנהלה רחבה".

הרשות השנייה, על-פי התוכניות של שר התקשורת גלעד ארדן, אמורה להתאחד בסופו של דבר עם מועצת הכבלים והלוויין. השינוי הארגוני שאותו מבקש באב"ד לבצע יהיה רלוונטי רק עד איחוד שכזה. כעת אמור הנושא לעלות לדיון במועצת הרשות השנייה.