ניצחון למטה המאבק נגד ביטול מענקי הפריפריה

משרד האוצר הודיע הערב על הארכת הוראות המעבר שנקבעו לאחר ביטול הטבת המענקים עד ל-31.10.13

ניצחון למטה המאבק נגד ביטול המענקים לרוכשי דירה בפריפריה. משרד האוצר הודיע הערב על הארכת הוראות המעבר שנקבעו לאחר ביטול הטבת המענקים. אומנם לא מדובר בחזרה של המענקים לתוקף אולם גם הארכת מועד הוראות המעבר הוא שינוי משמעותי בגישת האוצר.

ממשרד האוצר נמסר הערב כי שר האוצר, יאיר לפיד, החליט להאריך את הוראות המעבר בדבר מתן מענקים לרוכשי דירות בפריפריה עד ל-31.10.13. זאת בתום ישיבה שהתקיימה בעניין במשרד האוצר בהשתתפות נציגי אגף התקציבים ומנכ"ל משרד השיכון.

"החלטה זו באה על מנת למזער את הפגיעה ברוכשי דירות בפריפריה", נמסר מהאוצר, "אשר היו זכאים בעת רכישת דירתם להנחה בדמות המענק ואשר הסתכמו עליו בעת הרכישה. עם קבלת ההחלטה, יוכלו הרוכשים לממש את רכישתם בפרק זמן סביר".

יש לציין שהוראות המעבר החדשות טרם פורסמו וטרם הגיעו לידי המעורבים בנושא.

הישובים הנכללים בתכנית הם: אופקים, בית-שאן, בועיינה-נוג'ידאת, דימונה, טבריה, חורה, חריש, ירוחם, כרמיאל, כפר מנדא, מגדל-העמק, מעלות-תרשיחא, יפיע, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סחנין, עכו, ערד, צפת, קריית שמונה, רהט, שדרות, חצור הגלילית, אל-סייד ושלומי.

יש לציין כי הוראות המעבר החדשות יאפשרו גם למי שלא ניצל את המענק לנצל את האפשרות כעת עד סוף חודש אוקטובר.

נזכיר כי הודעה זו של האוצר מגיעה שעות ספורות לאחר שעתירה שעוסקת בנושא זה בדיוק הוגשה לבית המשפט העליון. את העתירה הגישו מארגני קבוצות רכישה ביישוב חריש, חברת באמונה, יחד עם רוכשי דירות, שטענו ייש לשנות את ההחלטה לבטל את המענקים או להאריך את הוראות המעבר שנקבעו.

על רקע העתירה שהוגשה נמסר הערב מחברת באמונה כי מדובר בעיתוי תמוהה שבדיוק לאחר שהוגשה העתירה החליטו באוצר להשות את ההחלטה וזו לאחר אין ספור דיונים שנערכו לאחרונה בנושא ללא כל התקדמות. בהתייחס לעיתויי ההחלטה, נמסר ממשרד האוצר כי אומנם ההודעה נמסרה היום אך ההחלטה נפלה כבר אמש.

ממטה המאבק להגנה על רוכשי דירה ראשונה ביישוביי פריפריה נמסר הערב כי: "נאבקנו במשך שלשה חודשים יומם ולילה. פנינו לחברי כנסת, לשרים, לכל מי שהיה מוכן לשמוע. ערכנו הפגנות. קיימנו עצומות והחתמות. כתבנו מכתבים. צלצלנו לעוזרים פרלמנטארים. אנו אנשים באמצע החיים,עזבנו מקומות עבודה על מנת להילחם על האמת שלנו על מנת שייעשה עמנו צדק. בשבועות האחרונים התפצלנו. יש מי מאיתנו שהמשיכו עם עו"ד ויינרוט לבג"צ וחלק אחר ביחד עם עו"ד ד"ר אביעד הכהן המשיך לפעול באמצעות קשריי ממשל ולהאמין שאפשר לשנות. אנו מברכים על החלטת שר האוצר שהתעשת. כה יהי רצון כי חלון ההזדמנויות למימוש המענקים יתאפשר כעת עם החלטת שר האוצר".

במטה המאבק מבקשים להודות לגורמים שעזרו להם בהשגת דחיית הוראות המעבר, בין היתר מדובר בח"כ איציק שמולי, ח"כ אבישי ברוורמן, שר הבינוי והשיכון ח"כ אורי אריאל ולמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן-אליהו.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר בעקבות ההודעה כי ״שיתוף הפעולה בין המשרדים מביא לתוצאות מבורכות. זאת, על מנת לעודד את מי שהחליט לעבור לפריפריה ובכדי למנוע פגיעה ברוכשים רבים אשר כבר התחייבו לרכישת דירה על סמך המענק".