נהגי הרכבת מסבירים: "לא מסוגלים לעמוד על הרגליים"

נהגי הרכבת מנסים להסביר את העומס הבלתי אפשרי בעבודה, לטענתם, שהביא ל"מחלה" שתקפה רבים מהם ומאיימת להשבית כ-80 נסיעות היום ■ "אנחנו בקריסת מערכות", אומר אחד ■ "סידורי העבודה - זה פשוט נורא", אומר אחר

כשברקע איומה של ההנהלה לבטל היום (ה') 80 רכבות, נהגי הקטר ברכבת ישראל ממשיכים לטעון כי לא מדובר בשביתה ומתלוננים על עומס ותנאי עבודה קשים. "אנחנו באים תשושים לעבודה", אמר נהג הקטר אלי לחדשות 2 באינטרנט. "אנשים לא מסוגלים לעמוד על הרגליים".

לדבריו, ההחלטה של הנהגים להישאר בבית אינה הוראה מאורגנת. "אף אחד לא שובת", הצהיר אלי אל מול הטענות כי נהגי הקטר שהודיעו על מחלה נוקטים למעשה בשביתה איטלקית. יחד עם זאת התלונן הנהג על תנאי העבודה והפנה אצבע מאשימה אל ההנהלה.

"ההנהלה צריכה לבחון את מעשיה שהובילו בחודשים האחרונים לקריסת מערכות", אמר. "נהג נדרש לעבוד 9, 10 ו-11 שעות ביממה. לעיתים הוא נדרש לבוא פעמיים ביום לעבודה בבוקר ובלילה רצוף - משמרת כפולה".

אבי, נהג קטר אחר שהחליט בכל זאת להתייצב לעבודה, סיפר אף הוא על העומס. "ברכבת יש המון לחץ ונהגים מבוגרים לא רוצים לעבוד 6 שעות ברצף, ו-11 שעות עבודה סך הכל", אמר לחדשות 2 באינטרנט. "הם לא רוצים לעבוד רצוף, ועל זה כל המהומה".

"חלק מהנהגים טוענים שהם מחזיקים אישורי מחלה, אחרים חזרו לעבודה, עדיין לא מספיק, ואנחנו מקווים שנצליח להחזיר אותם לעבודה", אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

לדבריו, המטרה היא להגיע להסכמה. "אם לא, יש לנו כלים אחרים", הדגיש אדרי. "השביתה הזו היא אינה דרך נכונה כי היא פוגעת בנוסעים".