הרשות השנייה: הפרה לזכייניות בפינה "דקה לשמונה"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד רשת, קשת וערוץ 10 על הפרדת הפינה "דקה לשמונה", המשודרת לפני החדשות, ממקבץ הפרסומות

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד רשת, קשת וערוץ 10 על הפרדת הפינה "דקה לשמונה" ממקבץ הפרסומות. העברת הפינה הנחשקת ממקומה עשויה לעלות סכומים גבוהים מאוד לזכייניות.

הפנייה להנהלת הרשות השנייה הגיעה מכיוונה של חברת מועצת הרשות, ד"ר מירב אלוש-לברון, שדרשה לדרוש מהזכייניות הצהרות על חוזי ההתקשרויות שלהן עם הגורמים הארגוניים שעמם התקשרו ושכיכבו בפינה הזו לאורך חודשי שידורה.

בין הגופים שמופיעים בפינה גם כאלה עם אוריינטציה ממשלתית, כמו ביטוח לאומי, קק"ל ומקורות, לצד עמותות כמו אור ירוק. בשל הסמיכות למהדורת החדשות המרכזית, נתוני הרייטינג בדקה זו גבוהים ונעים סביב 20% בערוץ 2.

על-פי גורם בטלוויזיה המסחרית, מדובר בפרסומת לכל דבר, המתומחרת כברייק זהב, כלומר בתעריף פרימיום הגבוה בכ-25% מתעריף של דקת פרסום רגילה. בשל האוריינטציה הציבורית של התכנים שעולים בדקת פרסום זו, מתעוררת השאלה אם מדובר בזמן פרסום או בשירות לקהילה - עליו אין לגבות כסף.

אלוש-לברון פנתה למנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, בבקשה שיבדוק מהו מעמדה של הפינה והאם מדובר כשידורים למען הקהילה או תשדירי פרסומת.

"אם אכן מדובר בשידור פרסומת, יש לבדוק האם דקות הפרסומות ב'דקה לשמונה' נספרו במכסת דקות הפרסומות המותרות לשידור, וכי לא עברו הזכיינים על הדקות המותרות לפרסום בין השעה שבע לשמונה", אמרה חברת המועצה ל"גלובס".

לדבריה, "אם מדובר בשידורים למען הקהילה, על הזכיינים להוכיח כי לא קיבלו בעבורם תשלום, שאם כן הרי שיעלה חשד לכאורה שמדובר למעשה בתוכן שיווקי".

להוסיף דקות פרסום

בתוך כך, אתמול (ד') דנה מועצת הרשות השנייה בבקשת זכייניות ערוץ 2 להוסיף דקות פרסום לפריים-טיים. זכייניות מבקשות להעביר דקות פרסום מהשעה שבין חצות לשעה 1 לפנות בוקר. משמעות הדבר היא כי כמות הפרסום שהצופים יתמודדו עמה בשעות שבית 21:00 ל-23:00 תהיה גבוהה באופן משמעותי.

לבקשה הוביל הביקוש הגבוה לפרסום בימים אלה, כאשר באחרונה הגדילו כמה מהזכייניות באופן מנוגד לתקנות את זמן הפרסום מעל למותר.

בישיבה אתמול אושרה גם יוזמתו של המנכ"ל שי באב"ד לשינוי מבני ברשות השנייה במועצה. בעת ההצבעה הורגשה העדרותם של כמה חברי מועצה משמעותיים ובהם ראשי ועדות במועצה כמו יעקב שחם, מירב אלוש-לברון, דליה זליקוביץ, אייל דה פאו ויוסי אליטוב.

כמה מחברי המועצה ביקשו לדחות את הישיבה מראש, אולם בקשתם לא אושרה.