אמנות האופנה: חמש תערוכות אופנה במוזיאון חולון

חמש תערוכות אופנה שיתקיימו במקביל בתחילת ספטמבר, יפתחו בפעם החמישית את העונה הישראלית לעיצוב במוזיאון חולון

על רקע הביקורת הגוברת על קצבה המהיר של האופנה העכשווית, ייזכר העשור הנוכחי דווקא כזמן שבו זכתה האופנה להכרה ולעניין גם על-ידי עולם האמנות ואוצרי המוזיאונים הגדולים. התערוכות המקומיות שיתקיימו במוזיאון חולון מצטרפות לשורה של תערוכות בינלאומיות, מרשימות וחשובות, שייפתחו ברחבי העולם בספטמבר ויתמקדו בנושאי אופנה מגוונים מתמיד. בין אם מדובר בשיקולים מסחריים ו/או אינטלקטואליים, אפשר לומר שהרומן המתמשך בין מנהלי המוזיאונים לבין האופנה מוכיח כי אופנה יכולה להיחשב כאמנות ולא רק כעניין תרבותי ופופולרי.

DUNE 13 / רון קדמי

צלם האופנה רון קדמי יציג בגלריית החוצות בדוב הוז סדרת צילומים בשם Dune 13 בהשראת ספר המדע הבדיוני "חולית" מאת פרנק הרברט, העוסק בעולם דמיוני עשיר בהשראת תרבויות ערב, המיסטיקה הסופית והיהודית. את הדמויות המצולמות שלו הגדיר קדמי "בנות גישרית", כינוי הלקוח מספר הזוהר, לאותן נשים שניחנו ביכולות על-חושיות. הנשים המנהלות את מסדר בנות גישרית פועלות תחת תוכנית רבייה שעתידה להביא ללידתו של "האדם האולטימטיבי", וקדמי בחר לצלם אותן כשלראשן מסיכות, פרי יצירה של צמד יוצרים ממוסקבה. הצילומים התקיימו במכתש רמון, במטרה להעניק להם רקע מדברי וגס, תוך שימוש בטקסטורות הטבעיות והמעצימות של הסלעים שבו, כהומאז' לכוכב הלכת אראקיס מהספר חולית.

התערוכה תתקיים בשדרות דב הוז בחולון ותינעל ב-31.12.13

"מסקיצה לנעל" / קאפל אוף

הרבה לפני המשמעות הפרקטית והפונקציונלית שלהם, נעליים נחשבות היום לאובייקט אופנתי נחשק המניע מעצבים מובילים בכל העולם להקדיש את מירב מרצם בהמצאת הדבר הבא בתחום. במובנים מקומיים, קאפל אוף היו בין הראשונים שזיהו את התודעה והתשוקה לנעליים מקוריות ואיכותיות, עם קו ייחודי ולביש באותה מידה, המתחדש מדי עונה בהצלחה מרשימה. את התערוכה אצר אריה ברקוביץ' והיא מוקדשת למותג המדובר, החל מהקמתו ועד היום.

התערוכה תוצג בגלריית ויטרינה, בפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון ותינעל ב-19.10.13

תערוכת יחיד / יניב אדרי

תערוכת יחיד של צלם האופנה יניב אדרי כוללת צילומים מובחרים שלו מ-15 שנים של פעילות יצירתית בתעשיית האופנה המקומית. "אצל אדרי, נוצרות קומפוזיציות אקראיות, לא מסודרות, ואין את כל הפרמטרים הנדרשים כביכול מצילום אופנה בצורה מאוזנת, מוקפדת וסטנדרטית", אומר ראובן כהן, אוצר התערוכה. "אפשר למצוא בצילומים שלו אובייקטים שראשם אינו נראה, חיתוכים ומצבים שאינם שגרתיים בהם בחרה המצלמה להתמקד. הצילומים של אדרי לוקחים אותך כצופה לעולם שהוא הרבה מעבר לצילום אופנה רגיל, מוקפד, וסטנדרטי".

התערוכה תתקיים בגלריית המשכן בית מאירוב ותינעל ב-9/11/13

אהבה חדשה / תמר קרוון

מעצבי אופנה, צלמים, ציירים, אמנים ואושיות אופנה, יציגו בתערוכה שאצרה תמר קרוון (צלמת, סטייליסטית ואוצרת), את הפרשנות האישית שלהם למושג אהבה חדשה. חלקם עוסקים במושג בתחום אמנות שלא עסקו בו קודם וחלקם אף יציגו את הפרשנות האישית שלהם. בין המשתתפים - דורין פרנקפורט, יואב הירש, מעיין גולדמן, אודליה ארנולד, דני קרוון, עמית ישראלי, תמר קרוון, מוטי רייף, מור כפיר, מעין לוי אלנטק ועוד.

התערוכה תתקיים בגלריית החווה בחולון ותינעל ב-16.11.13

תכשיט למעשה / יעל פרידמן

הצורפת יעל פרידמן תציג מגוון עשיר של תכשיטים עשויים מפלסטיק וממתכת, המשמשים גם כמשחק, כמו למשל טבעות פאזלים המתפרקות לחלקים או חלקים המתחברים יחדיו לתכשיט. "אני רואה תכשיטים כאמנות אינטראקטיבית" אומרת פרידמן. "יצירות שקוראות לעונדים אותן לגעת ולחקור. נקודת מבט זו פותחת אינסוף אפשרויות. זוהי חקירה בתוך עולם החומרים, הצורות, והצבעים, במקום שבו כל אלה נפגשים והופכים למשהו חדש".

התערוכה תוצג בגלריית חנקין ותינעל ב-19.10.13