מצטרפת לבורסה: איי.די.איי ביטוח תיסחר לפי שווי של מיליארד שקל

הצעת המכר של ביטוח ישיר למניות החברה הבת זכתה לביקושים גבוהים

חברת ביטוח חדשה מצטרפת לבורסה. איי.די.איי ביטוח, חברת הביטוח הישיר מקבוצת צור שמיר (הפועלת באמצעות המותגים "הקש על ה-5" ו"תשעה מיליון"), סיימה בהצלחה ביום חמישי את השלב המוסדי בהצעת המכר שתאפשר את רישומה למסחר בתל אביב.

השער בהצעת המכר שביצעה החברה האם, ביטוח ישיר, נקבע על 75 שקל למניה, והוא משקף לאיי.די.איי ביטוח שווי חברה של 1.02 מיליארד שקל - בהתאם לחשיפת "גלובס". לאחר שתושלם הצעת המכר תחזיק ביטוח ישיר 65% ממניות איי.די.איי ביטוח. מאחר שהיא שומרת על שליטה, לפי כללי החשבונאות לא יתבצע רישום של רווח הון. עם זאת, על פי הערכות, החברה צפויה לרשום גידול בהון בהיקף של 80-100 מיליון שקל.

בשלב המוסדי נרשמו ביקושים של 400 מיליון שקל, הגבוהים פי 3.5 מההיצע. בעלת השליטה באיי.די.איי ביטוח, חברת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן, תמכור במסגרת המהלך 18% ממניות החברה שבידיה ותזכה למזומנים בהיקף של כ-180 מיליון שקל, שיעבו את כריות ההון שלה, ושל החברה האם צור שמיר, שבשליטת משפחת שנידמן.

"היה ביקוש גדול, וההליך הצליח ונסגר מעל מחיר המינימום של 70 שקל למניה. השוק צמא להנפקות איכותיות של מניות טובות", אמר הערב גורם בשוק. בהמשך הדרך צפויה ביטוח ישיר להעביר מניות נוספות של איי.די.איי ביטוח לידי הציבור, לצד העברת מניות של החברה האחות אדגר, במסגרת הצעת חליפין שנועדה למחוק את מניות ביטוח ישיר (החברה האם) מהמסחר בבורסה.

המכרז הציבורי של איי.די.איי ביטוח יתקיים בשבוע הבא, ומיד לאחר מכן תחל החברה להיסחר בבורסה במדד ת"א 100. ראשי ביטוח ישיר הם בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, ומנכ"ל איי.די.איי ביטוח הוא רביב צולר, שמחזיק באופציות למימוש בכ-5% ממניות החברה, ששוויין 15-20 מיליון שקל. צולר הוא אחד המנהלים המתוגמלים במשק, ואשתקד - שנה שאותה סיימה החברה ברווח של 105 מיליון שקל - הסתכמה עלות העסקתו ב-11.6 מיליון שקל - מתוכם 7.5 מיליון שקל כמענק מיוחד.

את הצעת המכר הוביל לאומי פרטנרס. בגרעין השליטה באיי.די.איי ביטוח, לצד ביטוח ישיר, שותפה קרן ההשקעות האמריקאית באטרי, שרכשה באמצע 2012 17% ממניות החברה לפי שווי נוכחי של כ-765 מיליון שקל.