עריקאת: "המשך בנייה בהתנחלויות מצביע על חוסר רצינות"

שליח הרשות הפלסטינית לשיחות טוען כי האישור לבניית 800 יחידות דיור בשטחים מצביע על חוסר רצינות ואמונה מצד ישראל בתהליך השלום ■ את הדברים כתב עריקאת במכתב ששיגר הלילה למזכיר המדינה האמריקני קרי

במכתב ששיגר למזכיר המדינה האמריקני, כתב השליח הפלסטיני לשיחות השלום סאיב עריקאת כי החלטת ישראל להעניק אישור ראשוני לבנייה של עוד 800 יחידות בהתנחלויות מראה על חוסר רצינות וחוסר אמונה בתהליך השלום, כך דיווחה היום (ו') סוכנות הידיעות איי.פי.

תוכנו של המכתב התפרסם מספר שעות בלבד לאחר הודעת מחלקת המדינה האמריקנית על חידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, שיתקיימו ביום רביעי הקרוב בירושלים, בתיווכו של השליח האמריקני מרטין אינדיק. במכתבו למזכיר המדינה קרי, טוען עריקאת כי מהלכי הבנייה של ישראל בשטחים ישפיעו על המשך השיחות בשבוע הבא.

זעם נוסף הופנה לישראל מצד גורמים נוספים ברשות הפלסטינית, על החלטת הממשלה השבוע לכלול עשרות התנחלויות ברשימת היישובים בעדיפות לאומית, מה שיעניק להן מעמד משופר, תקציבים והטבות. הרשימה המעודכנת שאושרה כוללת 90 התנחלויות מתוך 600 היישובים שיזכו למענקים. ברשות טוענים שהמהלך יפגע בתהליך השלום שרק החל לאחרונה חודש. "אנחנו מגנים את המהלך הזה", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הוא האשים את ישראל בניסיון "להניח מכשולים בדרכה של היוזמה האמריקנית לשלום".

"ארה"ב אינה מקבלת את המשך הבנייה בהתנחלויות"

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן פסקי מסרה אמש כי השליחים מרטין אינדיק ופרנק לווינסטין יגיעו לאזור כדי לסייע במו"מ. היא ציינה שארה"ב לא צופה פריצות דרך בפגישה: "המזכיר קרי לא מצפה להכרזות מיוחדות לאחר סבב השיחות הזה".

פסקי אף התייחסה לאישור הבנייה מעורר המחלוקת וטענה כי בוושינגטון כבר פנו בנושא לממשלה בנושא: "ארה"ב אינה מקבלת את המשך הבנייה בהתנחלויות ומתנגדת לניסיונות להפוך הליכים אלה ללגיטימיים. מזכיר המדינה הבהיר שהוא מאמין כי שני צוותי משא ומתן ניגשים לשולחן באמונה ומחויבים להתקדמות".