כבוד: הנשיא אובמה יעניק את מדליית החירות לפרופ' כהנמן

לאחר שזכה בפרס הנובל בשנת 2002, פרופ' כהנמן רושם הישג מכובד נוסף: אתמול הודיע הממשל האמריקני כי הנשיא אובמה יעניק לו את מדליית החירות - עיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית

הנשיא פרס לא לבד: נשיא ארצות הברית ברק אובמה יעניק את מדליית החירות לזוכה פרס נובל הישראלי, פרופ' דניאל כהנמן. בין היתר תוענק המדליה לנשיא לשעבר ביל קלינטון ולמגישת הטלוויזיה אופרה ווינפרי.

המדליה שיקבל חתן פרס הנובל מהנשיא נחשבת לעיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר המוענק בארצות הברית, מסורת שנמשכת כבר חמישים שנה, בה החל הנשיא קנדי. פרופסור כהנמן, שזכה בפרס נובל לכלכלה בשנת 2002, יקבל את המדליה לצד 16 דמויות בולטות נוספות בציבוריות האמריקאית. לאחרונה העניק אובמה את הכבוד הזה לנשיא המדינה שמעון פרס.

מחקריו של כהנמן נחשבים לפורצי דרך בתחומי הכלכלה ההתנהגותית, שיפוט וקבלת החלטות ויוריסטיקה . כיום מכהן כהנמן כפרופסור אמריטוס לפסיכולוגיה ומדיניות ציבורית באוניברסיטת פרינסטון שבארצות הברית.

הענקת המדליה נערכת באופן מסורתי מדי שנה ביום העצמאות האמריקני, ה-4 ביולי, אך ייתכן וכהנמן יקבל את העיטור במועד אחר במהלך השנה הקרובה. מקבלי המדליה נבחרים על ידי הנשיא מיוזמתו או על פי המלצה.