חשוד בעוקץ סלבס ב-20 מיליון שקל גורש מהפיליפינים לישראל

ב' חשוד כי הונה במיליונים אנשי עסקים וידוענים, בהם רון קופמן וציון ברוך ■ לפי החשד הוא שיכנע אותם להפקיד אצלו כספים תמורת ריבית קבועה וגבוהה - ונעלם

‎‎האיש שחשוד כי עקץ במיליוני שקלים אנשי עסקים וידוענים, בהם רון קופמן, ציון ברוך ומוני פאנן, ז"ל נעצר היום (א'), לאחר שהוסגר לישראל מהפיליפינים.

כשהוא מלווה בשוטרים פיליפינים, נחת הבוקר בנתב"ג החשוד ב', איש עסקים בן 35, שלפי החשד ביצע מעשי הונאה מתוחכמים בסכום שמוערך בכ-20 מיליון שקל ונמלט לפיליפינים לפני כשנתיים.

‏ב' גורש מהפיליפינים לישראל (בהליך גירוש אל מדינת מוצא), לאחר שהוצא לו צו מעצר בפיליפינים, ובשעות אחר-הצהריים הוא צפוי להיות מובא על-ידי חוקרי המשטרה להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל -ביב.

‏לפי החשד, ב' שיכנע אנשים רבים, ובהם אנשי עסקים וידוענים, להעביר לידיו כספים להשקעה. הוא הבטיח תשואה תמורת הפקדת הכסף אצלו, בדמות ריבית חודשית קבועה וגבוהה, אך לא עמד בהבטחותיו ונעלם עם הכספים. כמו כן עבד ב' כמתווך בעסקאות של ניכיון צ'קים.

‏ב', שנמלט מהארץ לפני כשנתיים לאחר שהתגלו החשדות נגדו, ניהל במקביל למעשי ההונאה סגנון חיים עשיר, שכלל דירה שכורה כפולת מפלסים ב"פרויקט המשתלה", שעלתה לו 15 אלף שקל בחודש, נסע במכונית ב.מ.וו שכורה מסדרה 7 וביזבז עשרות אלפי שקלים על מסעדות ובילויים. ב' גם היה בן זוגה של אחת ממלכות היופי של ישראל.

‏בראיון לחדשות 2 לפני כשנתיים סיפר עיתונאי הספורט, רון קופמן, על הדרך בה נעקץ על-ידי ב'. קופמן, שהעביר לב' המחאות בסכום כולל של 440 אלף שקל, לאחר ש-ב' הבטיח לו להתעשר במהירות, סיפר אז: "הוא ממש נוכל מקצועי, עקץ פה אנשים בסכום של בין 20 ל-40 מיליוני שקלים. עקצו אותי ברמה שלא היה לי כסף לסיגריות, לדלק, לא היה לי גרוש בכיס".

‏עו"ד רונן רוזנבלום, בא-כוחו של ב', מסר בתגובה כי "מרשי הובא היום לישראל, עניינו מצוי בחקירה, ואני סמוך ובטוח שממצאי החקירה יסתרו את התלונות שהוגשו נגדו". ‏‎‎‏