סוגת משיקה סדרת פתיתים אפויים שתתחרה באסם

אסם הגדילה השנה את חלקה ל-82.8% מהקטגוריה, ובסוגת מתכוונים לכבוש נתח כספי של 15% כבר בשנה הראשונה

חברת סוגת לוטשת עיניים לקטגוריית הפתיתים הנשלטת על-ידי קבוצת אסם-נסטלה. ל"גלובס" נודע כי בקרוב תשיק סוגת סדרה של פתיתים אפויים שתתחרה ישירות באסם, האחראית לעיקר המכר בקטגוריה.

לשם כך חתמה סוגת על הסכם ייצור בלעדי עם חברת אסיף תעשיות מזון, שבמסגרתו יימחק המותג "אסיף", וכל המוצרים ישווקו תחת המותג "סוגת".

קו המוצרים החדש שיעלה למדפים בסוף החודש יכלול כ-10 מוצרים שונים, שלפחות שלושה מתוכם מיועדים לילדים וימותגו בהתאם.

הרעיון של סוגת הוא להביא חדשנות לקטגוריה ובאמצעותה להגדיל את מכירות הקטגוריה בעשרות אחוזים. במסגרת זו תשיק סוגת פתיתים בצורת מספרים, אותיות וצורות הנדסיות, וזאת לצד סדרת מוצרים הדומה למוצרים הקיימים היום בשוק.

מחיר הפתיתים יעמוד על 6.99 שקלים, בדומה למחיר של אסם, אך ההשקה תלווה במבצעי מכירה.

המהלך הנוכחי הוא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של חברת סוגת, שמותחת את המותג לקטגוריות חדשות תוך שימוש בחוזק המותג סוגת. כך נכנסה סוגת לפני כ-5 שנים לשוק הקטניות וכבשה מחצית ממנו, וכך היא נכנסה לקטגוריית הקוסקוס, הקמח המיוחד והמלח.

לדברי מנכ"ל סוגת, ג'יל גמון, "פתיתים הוא מוצר קומודיטי (בסיסי, א"ח), ואני מזהה שיש לי פוטנציאל לקחת את הקטגוריה לכיוונים חדשים ובסופו של דבר להגדיל את הקטגוריה. זו קטגוריה רדומה, ללא חדשנות, ולכן יש אופציה להביא חדשנות משמעותית. אנחנו נכנסים עם ליין חדש לילדים, וזה גם יהיה כתוב על האריזה. אני מקווה שנצליח למשוך את הצרכנים ממקום א' למקום ב'. מבחינת האיכות אנחנו במקום מאוד גבוה".

היעד של סוגת הוא לכבוש נתח כספי של 15% מהקטגוריה בשנה הראשונה.

19 שחקנים בקטגוריה

מכירות קטגוריית הפתיתים עמדו בשנת 2012 על 66.3 מיליון שקל, אך השנה הקטגוריה בצמיחה, וקצב המכירות עומד על 70 מיליון שקל בשנה. הנתח הכספי של אסם בקטגוריה, שעמד אשתקד על 79.9%, גדל בחודשים ינואר עד יולי השנה ל-82.8%.

למרות שבקטגוריה יש עוד 18 שחקנים, אף אחד מהם לא מצליח לתפוס נתח משמעותי במיוחד מהמכירות ולערער ולו במעט את מעמדה של אסם. הנתח של חברת אסיף תעשיות מזון, שהיא השחקנית השנייה בגודלה אחרי אסם, עמד אשתקד על 5.5% בלבד. גורי, שמוצריה מיוצרים על-ידי אסיף, החזיקה אשתקד בנתח של 4.4%, והשנה היא מראה היחלשות עם נתח של 2.2% בלבד.

אסיף תעשיות מזון, שנוסדה בשנת 1975, נמצאת בבעלות משפחת נסים. עיקר פעילותה של החברה הוא בייצור פתיתים וקוסקוס, ומחזור מכירותיה נאמד ב-50-60 מיליון שקל בשנה. מקור יותר ממחצית ממכירות החברה (כ-55%) הוא בייצוא.

לחברה יש מפעל באשדוד, והיא צפויה להעתיק את פעילות הייצור בתוך שנתיים למפעל בשדרות, הנמצא בשלבי הקמה. אסיף מעסיקה 35 עובדים.

החברה מייצרת מותג פרטי בפתיתים וקוסקוס עבור רשת שופרסל ו"המותג" של הרשת הרביעית. כמו כן היא מייצרת פתיתים וקוסקוס עבור חברת גורי, ויטה פרי הגליל ו-וויליפוד, וזאת במקביל לייצור לשוק המוסדי עבור יוניליוור.

קטגוריית הפתיתים
 קטגוריית הפתיתים