רב-בריח: "אנחנו מוכנים לקלוט מפוטרים מנגב טקסטיל"

שמואל דונרשטיין: "חסרים לי 35 עובדים, ואני מעריך שלפחות מחצית מהמפוטרים בנגב טקסטיל יכולים להשתלב בעבודה אצלנו בתנאים הולמים"

הבעלים והמנכ"ל של יצרנית הדלתות רב בריח, שמואל דונרשטיין, מתעניין בקליטה של עשרות מבין כ-50 העובדים המפוטרים של מפעל נגב טקסטיל בשדרות. אם הנהלת המפעל הדרומי תממש את איומיה, בסוף השבוע הקרוב ייסגרו שערי המפעל ומכתבי הפיטורין שקיבלו עשרות עובדיו ייכנסו לתוקף.

בפנייה שעשה בסוף השבוע דונרשטיין לנשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, נאמר כי במקרה שהמפעל בשדרות ייסגר - הוא יהיה מוכן לקלוט למלאכת הייצור השוטפת שלו לפחות מחצית מבין העובדים המפוטרים. לדברי דונרשטיין, רב בריח גם תקיים הליך מיוחד של הכשרת העובדים לפעילות השוטפת של המפעל. עיקר פעילות הייצור של רב בריח נעשית באזור התעשייה הדרומי באשקלון, ובמקום מועסקים כ-400 עובדים.

"חסרים לי 35 עובדים, ואני מעריך שלפחות מחצית מהמפוטרים בנגב טקסטיל יכולים להשתלב בעבודה אצלנו בתנאים הולמים. כהתחלה, השכר לעובד הוא בין 27 ל-30 שקל לשעה, ועובדים מקצועיים משתכרים יותר מ-40 שקל לשעה. לבי על האנשים האלה, ואני יודע שעובדים שחווים טראומה של סגירת מפעל אחרי הרבה שנים - נהפכים להיות עובדים מסורים ומבורכים בכל ארגון אחר שקולט אותם, כי הם מעריכים את המקום שבו הם מתפרנסים", אמר היום (א') דונרשטיין בשיחה עם "גלובס".

לדברי דונרשטיין, רבים מעובדי נגב טקסטיל יכולים להשתלב במהירות יחסית במלאכת הייצור השוטפת במפעל באשקלון. "אני יכול להציע להם עבודה כמלגזנים, מחסנאים, הרכבת מנעולים ובהפעלה של מכונות לעיבוד שבבים. יש מה לעשות ואני מוכן לקלוט את העובדים בלי הגבלה של גיל או מין", אמר דונרשטיין.

הנהלת נגב טקסטיל דורשת ממשרד הכלכלה מענק של 3 מיליון שקל, שיקלו על הוצאות המפעל עד לחיבורו לרשת הגז הטבעי - בסוף 2014. לטענת ההנהלה, הוצאות האנרגיה הגבוהות מכבידות על המשך פעילותו ולפיכך בהיעדר מענק כזה - יאלצו לסגור את המפעל. על רקע המשבר במפעל, משרד הכלכלה בוחן תוכנית עסקית שגיבשה הנהלת נגב טקסטיל - אך טרם החליט אם להיעתר לדרישה למתן המענק. בשבועות האחרונים הצהירו בעלי תפקידים בכירים במשרד הכלכלה כי עובדי המפעל שיפוטרו יזכו לסיוע נרחב למען שילובם במקומות עבודה אחרים באזור הדרום.