הערכות: מחזיקי האג"ח של חבס יעדיפו דואט עם הקרן הזרה

הסדר חוב של 450 מ' ש' בחבס השקעות יגיע מחר לרגע האמת ■ המחזיקים יחליטו בנוגע להצעה של דואט (DUET), שכוללת הזרמה של כ-57 מיליון אירו לקופתה של חבס תמורת מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI שהיא מחזיקה

הסדר חוב בהיקף של 450 מיליון שקל בחברת חבס השקעות יגיע מחר לרגע האמת. בסוף השבוע הצביעו מחזיקי האג"ח של החברה בנוגע להצעתה של אספן גרופ, ועד מחר הם יעבירו את החלטתם בנוגע להצעה של דואט (DUET), שכוללת הזרמה של כ-57 מיליון אירו לקופתה של חבס תמורת מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI שהיא מחזיקה. יתר נכסי חבס השקעות, שבהם כמה נכסים באירופה ובישראל, יימכרו, והכספים שיתקבלו מהם יועברו לנושי החברה.

חבס , באמצעות החברה הבת חבס סטאר (74%), מחזיקה ב-21% ממניות NSI. ביתרת מניות קרן הריט מחזיקים בעלי יבואנית הרכב מאיר, יעקב שחר וישראל קז. מפרטי מתווה העסקה שמציעה קרן ההשקעות הבריטית עולה, כי התזרים הפנוי שיועבר לידי מחזיקי האג"ח צפוי לעמוד על כ-133 מיליון שקל (28 מיליון אירו), והיקף התספורת הגלומה בהצעתה מוערך ב-60%.

את עיקר סכום ההשקעה, כ-40 מיליון אירו, מייעדת דואט לסגירת חובות חבס לראבו בנק - הבנק שמימן את השקעתה ב-NSI. מדובר בהשקעה ממונפת בהיקף של כ-800 מיליון שקל שביצעה חבס השקעות ערב המשבר בשווקים. הירידה החדה בשווי ההשקעה שבאה בהמשך היא שגררה את חבס למצב של חדלות פירעון ולחוסר יכולת להתמודד עם תשלומי האג"ח.

הצעתה של דואט מותנית בהתפטרותו של הרצל חבס, בעל השליטה בחבס השקעות, מתפקיד יו"ר NSI. בסוף השבוע הביע חבס נכונות לפרוש מהתפקיד עד מועד השלמת העסקה.

ההצעה של צארום - תספורת של 50%-70%

מול הצעתה של דואט עומדת הצעתה של אספן של רוני צארום, המאפשרת לחבס לשמור על חלקה ב-NSI ומגלמת תספורת של 50%-70%. אספן, שבניהולו של אילן גיפמן, מציעה להזרים 70 מיליון שקל לחבס השקעות (נוסף על מיליון אירו שכבר הזרימה), בתמורה להקצאה של 51% ממניות החברה (יתר המניות יוקצו למחזיקי האג"ח). בנוסף, תונפק למחזיקים אג"ח חדשה של חבס בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

הצעתה של אספן מעניקה למחזיקים פחות מזו של דואט בנקודת הזמן הנוכחית, ומגלמת בתוכה אפסייד פוטנציאלי בדמות עליית ערך מניות NSI. בשל כך, נראה כי נטיית המחזיקים תהיה לטובת ההצעה של דואט, אולם הכרעה כאמור, תתקבל רק מחר. נציגות האג"ח בחבס כוללת את עופר גזית, יוני שר (הראל) וגיל לופוביץ' (פסגות).

עיקרי ההצעות של דואט
 עיקרי ההצעות של דואט