ביג מיסטייק, מיסטר לפיד

שר האוצר מקצר באופן לא הפיך את חיי המדף הפוליטיים שלו

זוכרים את הקטע הזה מ'אישה יפה' כשג׳וליה רוברטס היצאנית היפיפייה, מסתובבת עם הספונסר שלה, הלוא הוא ריצ׳רד גיר השרמנטי בחנויות היוקרה ברודאו דרייב, ונכנסת, הפעם לבושה כליידי, לחנויות המעצבים שסירבו לתת לה שירות בעבר ואומרת למוכרות מכורכמות הפנים: ביג מיסטייק, היוג׳.

זה מה שבוחריו של לפיד יגידו לו בבחירות הבאות: ביג מיסטייק, היוג׳.

כלבי שנאוצר? ברצינות? לקרוא ולחשוב פעמיים אם לבכות או לצחוק. לא מחוש ההומור של השר אלא דווקא מלהיות עדים לרגע שבו הוא פער לעצמו את הבור שאליו ירצה להיבלע, כשהמפלגה תמצא את עצמה עם 5-6 מנדטים בבחירות הבאות.

קריאות ביניים לכיוון הבוחרים שלך, גם כלפי המאוכזבים שביניהם הוא לא מעשה חכם במיוחד (אלה שלא בחרו בך גם לא התאכזבו ממך מן הסתם). מדובר כאן באנשים שהאמינו בך, תלו בך תקוות, נתנו לך את קולם ואת המנדט להיות היכן שאתה עכשיו. זה חלק מלהיות 'בוחר' אתה יודע, להסתכל, לבחון ביצועים, לחפש את קיום ההבטחות, את התוצאות וכן גם להתאכזב ומה שאתה אולי לא לגמרי מפנים הוא שקיימת להם הזכות לבחור שוב בסיבוב הבא.

הא׳-ב׳ של חיי המדף בעולם הפוליטי הוא לעולם לא לרדת על הבוחרים שלך, הם האורים והתומים שלך, ה׳כן׳ וה׳לא׳ שלך, אתה שם רק בזכותם ואתה לא תהיה שם רק בגללם.

אז מה גורם ללפיד לשכוח את בסיס הבסיסים בכל פעם מחדש? לחץ ורגישות יתר או שמא זאת דווקא יהירות ועודף ביטחון עצמי?

מה שזה לא יהיה זה מה שיהפוך את מפלגת ׳יש עתיד׳ לחוויה חד פעמית עבור הבוחר הישראלי.

לפיד שהקים מפלגה שלמה על פופוליזם, חיוך שרמנטי, כישרון דיבור ורטוריקה יוצאת דופן, כמו היה דילר האופיום שההמונים היו צריכים, ייפול בגלל שהפך לרוטוויילר נובח?

מה לעזאזל עבר לך בראש?

אולי שהבוחרים המאוכזבים שלך ממש כמו כלבי השנאוצר, מחליפים את פרוותם (כלומר את עורם) פעמיים בשנה, ואתה בעצם יוצא בקריאה נואשת, לחוצה, פגועה, לשמור לך אמונים?

או שמא בכלל התכוונת לכך שבוחריך נתפסים בעיניך כשנאוצר חסר שמחת חיים ובעל ארשת פנים עצובה וכל מה שרצית בשבילם הוא שימשיכו לרקד איתך יד ביד כל הדרך אל התכנית הכלכלית של ראש הממשלה?

לא עלה בדעתך לתת לבוחריך המאוכזבים קרדיט ולהגיד להם שהם לא כועסים וצועקים ללא סיבה, ממש כשם שהשנאוצר אופייני בכך שאינו נובח שלא לצורך, נכון?

בכל מקרה, ממש שמחת זקנתם למה התכוונת, שום דבר לא ישנה את העובדה שהשווית את בוחריך המאוכזבים לכלבים ובזה טעית, נפלת בלשונך ויצרת לך ציבור כועס ופגוע מבית.

ימים יגידו, מה יעלה בגורל המפלגה, אבל בכל מקרה הייתה כאן פליטת פה עגומה, קריטית, היסטורית ובלתי הפיכה שרק בעוד ארבע שנים, או בפריימריז הבאים, מה שיגיע קודם, תוכל אתה למצוא את עצמך עם מבט של כלב שנאוצר שהושאר בחוץ בגשם וחבל.