לראשונה בהיסטוריה: אין שחקן ישראלי בפרמיירליג

העונה ישחקו בליגה האנגלית שנפתחת בשבת הקרובה כדורגלנים מ-67 מדינות שונות; ישראל, שמאז נוסדה הפרמיירליג ב-1992 תמיד שלחה נציג - לא ביניהן

אם לא יתרחשו בימים הקרובים הפתעות בגזרת יוסי בניון, הפרמיירליג האנגלית תצא בשבת לדרך כשלראשונה בתולדותיה אף נציג ישראלי לא משחק בה.

לאורך השנים, מאז היווסדה ב-1992/93, שיחקו בליגה הנחשבת לטובה בעולם 14 ישראלים: בניון, איתי שכטר, איל ברקוביץ', טל בן חיים, יניב קטן, תמיר כהן, דקל קינן, אבי נמני, רוני רוזנטל, בן סהר, וואליד באדיר, נג'ואן גרייב, איציק זוהר ועידן טל.

על-פי אתר myfootballfacts, מאז נוסדה הפרמיירליג עברו בה 1,430 שחקנים זרים. האומה הכי פופולרית: צרפת, עם 163 זרים במהלך ההיסטוריה.

גם בעונת 2013/14 יימשך שיטפון הזרים בפרמיירליג: ספרד מובילה את הרשימה עם 32 זרים שמשתייכים כיום לקבוצות הפרמיירליג (הכי הרבה מהם בסוונזי - 7). צרפת צמודה אליה עם כמות זהה של זרים (11 מתוכם משחקים בניוקאסל). בסך הכל מרכיבים את הפרמיירליג שחקנים מ-67 אומות שונות.

קיבוץ הגלויות הגדול ביותר הוא בפולהאם - 19 שחקנים ממדינות שונות, בעוד שהאלופה מנצ'סטר יונייטד תצא לדרך עם 17 שחקנים ממדינות שונות.