פרשת האיברים: פיצויים של כ-300 אלף שקל לאחיו של דודו טופז

פשרה: המדינה תשלם למיקי גולדנברג, אחיו של טופז ז"ל, פיצויים בעקבות פרשת האיברים ■ עורך דינו של גולדנברג: "מי שלקח את ליבו של דודו הוא פרופ' היס"

4 שנים לאחר ששם קץ לחייו בתא המעצר, פרשת מותו של הבדרן דודו טופז ז"ל מגיעה היום לסיומה. המדינה תפצה את אחיו, מיקי גולדנברג, במאות אלפי שקלים - זאת לאחר שאיבריו של טופז נשמרו במכון לרפואה משפטית במשך 3 שנים ללא ידיעת המשפחה.

הפרשה החלה שנים ספורות לאחר מותו של הבדרן, אז קיבל גודלנברג שיחת טלפון אנונימית ממקור, שאמר לו כי ליבו של אחיו נשמר בצנצנת במכון לרפואה משפטית. הוא התקשר למכון ונענה בהכחשה מוחלטת. לאחר שפנה באמצעות עורך דין הוא הוזמן למכון, שם הודו בפניו כי הלב ורקמות מריאת אחיו אוחסנו במקום.

במאי 2012 הגיש גולדנברג תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד משרד הבריאות, המכון לרפואה משפטית ופרופ' יהודה היס. כעת הושגה פשרה בינו לבין המדינה, שבמסגרתה הוא יפוצה בכ-250 אלף שקל, לא כולל הוצאות משפט, ובכ-300 אלף שקל בסך-הכול.

פרקליטו של גולדנברג, עו"ד אפי נוה, בירך היום (ב') על ההחלטה. "דודו טופז נקבר ללא הלב שלו, מי שלקח את הלב היה פרופ' היס שהשאיר אותו במכון לרפואה משפטית", אמר לחדשות 2. "הגשנו תביעה, והם הכחישו כל אחריות. זה לא צוין בדוח הנתיחה, אך בסופו של דבר הם הודו בכך".

בחודש מאי 2012 הגיעו בני משפחתו של טופז בפעם האחרונה לחלקת האמנים בבית-העלמין ירקון, כדי לחלוק פעם נוספת כבוד אחרון לליבו של הבדרו, שנטמן בקבר שהיה אז בן 3 שנים.

"זה דבר שאני לא מאחל לאף אחד", אמר זמן קצר לאחר מכן גולדנברג בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "מכינים אותנו למוות מאז שאנחנו ילדים קטנים, אבל לא למצב שנצטרך לעבור הלוויה פעמיים, להגיד שוב קדיש, להיפרד".

טופז, שנחשב במשך שנים לבדרן הפופולרי בישראל ולאחד ממגישי הטלוויזיה המובילים, נעצר בשנת 2009 בחשד שיזם שורת תקיפות של בכירים בטלוויזיה, מאחר שאלה לא נענו לקריאותיו לשוב למסך. חודשים ספורים לאחר מכן תלה עצמו טופז בתא המעצר שבו הוחזק.