ארגון טרור בסיני על ירי הרקטה: "באילת לא ייהנו מביטחון"

(עדכון) - ארגון ג'יהאד הודיע כי הוא ששיגר את הרקטה לאילת - כנקמה על התקיפה ברפיח ביום שישי: "המוג'הידין הפיצו פחד בלבבות היהודים הפושעים שנאלצו לברוח למקלטים" ■ דיווח: הגראד שנורה הוא זה שהיה אמור להיות משוגר לפני תקיפת החולייה ברפיח

החשש התממש: רקטה נורתה הלילה אל עבר העיר אילת. מערכת כיפת ברזל שמוצבת באזור יירטה את הרקטה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, מלבד מספר נפגעי חרדה. אזעקת "צבע אדום" נשמעה ברחבי העיר מעט לפני היירוט.

שעות ספורות לאחר ירי הרקטה לעבר העיר אילת, נטל ארגון הטרור "מועצת השורא של לוחמי הג'יהאד בסביבת ירושלים", אחריות. בהודעה שפרסם הארגון הפועל בסיני וברצועת עזה נכתב כי "הפגזנו את אום אל רשרש (אילת) ברקטת גראד, בתגובה מהירה לפשע שביצעו היהודים לאחרונה, במהלכו נהרגו 4 לוחמי ג'יהאד בסיני באמצעות מטוס ללא טייס".

בארגון המשיכו במסרים המאיימים: "המוג'הידין הפיצו פחד ומורא בלבבות היהודים הפושעים שנאלצו לברוח למקלטים באמצע הלילה. חלקם אף נבהלו והודיעו כי נורו 3 טילים וכי חלקם יורטו. אנחנו מדגישים כי אילת וערים יהודיות נוספות לא ייהנו מביטחון, תיירות וכלכלה משגשגת. היהודים ישלמו את מחיר דמם של לוחמי הג'יהאד שמתו בסיני. סיני תעמוד איתן נגד התוקפנות הישראלית".

מקור המקורב לארגוני הג'יהאד הועלמי בסיני אמר כי הגראד ששוגר הלילה היה זה שאמור היה להיות משוגר ביום חמישי לפני שבוצעה התקיפה ברפיח, תקיפה שיוחסה בכלי התקשורת הערבים לחיל האוויר הישראלי. "פעילי הארגון שהותקף הצליחו להעביר את הרקטה למקו מסתור, והלילה למקום שממנו בוצע השיגור לעבר אילת".

בסוף השבוע: תקיפה מיסתורית באזור רפיח המצרית

מקור ביטחוני מצרי בסיני צוטט בכלי תקשורת מקומיים אומר כי "לאחר שהתקבל מידע על ירי, הצבא מבצע סריקות נרחבות סמוך לגבול עם ישראל באזור אילת". לדבריו, אנשי שבטים מקומיים מסייעים בסריקות.

לקיחת האחריות של ארגון "מועצת השורא של לוחמי הג'יהאד בסביבת ירושלים" מגיעה לאחר שהבוקר דיווחו מקורות פלסטינים כי ארגון אחר, המסונף לאל קאעידה בשם "אנסאר בית אל-מקדס", נטל גם הוא אחריות לירי לאילת.

במהלך סוף השבוע האחרון דווח כי ישראל הפציצה חולייה של "אנסאר בית אל-מקדס" ברפיח המצרית, שבה נהרגו חמישה פעילים. המטרה הייתה, ככל הנראה הנראה, משגר רקטות.

כיממה לאחר אותה תקיפה, הודיע הארגון כי אנשיו נערכו לשגר רקטה לעבר שטח ישראל, וזו, לטענתם, תקפה. על-פי הודעה באתר האינטרנט של הארגון, מנהיג חוליית הטרור הצליח להימלט.