"העיר החדשה" רוכשת את "בית הסופר" ב-30 מ' ש'

החברה בבעלות דרור הלוי חתמה על הסכם עם אגודת הסופרים, לרכישת המתחם בשטח של דונם וחצי, בין הרחובות קפלן ואיתמר בן אב"י, בסמוך לבית העיתונאים ובית האיכרים ולצומת אבן גבירול-קפלן

חברת "העיר החדשה" בבעלות דרור הלוי, הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם אגודת הסופרים, לרכישת מתחם "בית הסופר" ברחוב קפלן 6 בתל-אביב, תמורת 30 מיליון שקל. בחברה, המתמחה בארגון קבוצות רכישה טוענים כי מדובר בהסכם מכר ולא בקבלת אופציה לרכישת הנכס, כמקובל בקבוצות רכישה.

בית הסופר על שם שאול טשרנחובסקי, משתרע על פני מגרש של דונם וחצי, בין הרחובות קפלן ואיתמר בן אב"י, בסמוך לבית העיתונאים, ובית האיכרים ולצומת אבן גבירול-קפלן. מדובר בבניין שנחנך ב-1957 כמקום משכנה של אגודת הסופרים, ומאחר והוא מוגדר לשימור נכון להיום לא ניתן לבנות עליו.

אגודת הסופרים ניהלה בשנים האחרונות מגעים עם מספר גורמים למכירת הבניין, בעיקר בשל חובות של האגודה למינהל מקרקעי ישראל. המגעים לא הבשילו בעיקר בשל מגבלות הבנייה החלות על הבניין בשל הגדרת השימור שחלה עליו.

בכוונת החברה לשמר את הבניין, כך שיכלול תערוכות ומוזיאון לתולדות הספרות העברית, ולקדם במקום תוכנית בנין עיר להקמת פרויקט יוקרה שישלב גם מבנה חדש בן 9 קומות ו- 30 דירות. הבניין בחזית רחוב קפלן ישופץ והחלקים האחוריים המשמשים כיום בעיקר לסדנת מחול יהרסו.

"העיר החדשה" הקימה במסגרת קבוצת רכישה את פרויקט מגדלי ההיי-טק ברחוב הסוללים הסמוך ליגאל אלון הכוללים 330 יחידות דיור וארבעה גני ילדים על כעשרה דונם, ושיווקה את הדירות בפרויקט מגדלי אסותא שעתיד לקום על חורבות בית החולים הישן בז'בוטינסקי ויכלול שני מגדלים בני 158 דירות.

כמו כן לאחרונה הודיעה החברה כי רוכשת את מתחם תה"ל בפינת הרחובות מאנה ואבן גבירול, שם בכוונתה להקים 100 דירות.

לדברי דרור הלוי, יו"ר העיר החדשה, "אנו מתמקדים ביצירת ערך לרוכשים והצלחנו בכך עד היום. העסקאות האחרונות במאנה ליד כיכר רבין ובבית הסופר נעשו במיקומים אסטרטגים בעיר בהם צפויה עליית ערך משמעותית".