משבר כלכלי? יוקר מחיה? שיא של נוסעים נשבר בנתב"ג

אחד המקומות הכי עמוסים הקיץ הוא נתב"ג, ובעיקר הדיוטי פרי ■ עד סוף החודש יעברו בו מאות אלפי בני אדם, כשהם משאירים שם מדי יום פידיון של כמיליון דולר

הדיווחים על מצבם הכלכלי הקשה של הישראלים לא הגיעו אל חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג. יותר מ-70 אלף נוסעים עברו ביום חמישי האחרון בשער הראשי של מדינת ישראל ושברו שיא נוסף במדד העומס על נמל התעופה.

לעומס בנתב"ג נלווית חגיגת בזבוזים לא קטנה. הישראלים הוציאו בקיץ האחרון בחנויות הדיוטי פרי סכומים המוערכים בכמיליון דולר ליום. הקונים הנהנים מהפטור במכס, הנמנים לרוב עם מעמד הביניים, מסבירים את היציאה ההמונית לחו"ל ברצון למצות את חוויית הנסיעה, שאינה מזדמנת לרוב.

"נוסעים פעם בכמה שנים, אז כמה שעולה עולה", הסבירו. "נחזור הביתה, נתחיל לעבוד ונכסה את הגירעונות", סיפרה אורה פוקס שנוסעת ללונדון."צריך לעבוד קשה, להרוויח וליהנות מהחיים. לא לבוא בטענות לממשלה ולא לאף אחד", טען פוריס אפליצ'ו שנוסע לאיטליה.

ביום חמישי הקרוב שיא התנועה בשדה צפוי להישבר פעם נוספת, והחודש הזה יהפוך לחודש עם מספר הנוסעים הגדול ביותר בהיסטוריה של נתב"ג. אך מה עם המסים, יוקר המחיה והמשכנתא? בקיץ הזה, מתברר, יש צירוף מילים נפוץ הרבה יותר: "אין כמו הדיוטי פרי".