משתלם לייעץ למשרד התקשורת: 270 א' ש' לגרונאו

פרופ' גרונאו מייעץ למשרד התקשורת בנושא תמחור השוק הסיטונאי והקישוריות הקווית

פרופסור ראובן גרונאו, יועץ משרד התקשורת לנושא תמחור השוק הסיטונאי ולקישוריות הקווית, ייהנה משכר של 270 אלף שקל עבור עבודתו. פרופ' גרונאו נשכר על-ידי משרד התקשורת במארס 2012, כדי לתמוך בעבודתה של חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר ששכר המשרד לצורך הכנת העבודה.

לפי הערכות, עד כה הרוויח גרונאו כ-13 אלף שקל בממוצע עבור עבודת הייעוץ שלו, אך עבודתו טרם הסתיימה. הוא ימשיך ללוות את המשרד עד שיסתיים תהליך קביעת המחיר עבור עלויות השימוש ברשת בזק במסגרת יצירת הסדרים חדשים לשוק התקשורת הקווית, וכפי שזה נראה כעת התהליך צפוי להימשך עוד מספר חודשים לפחות.

נציין, כי משרד התקשורת מסרב לחשוף את עבודתו של גרונאו במסגרת השימוע שהוא עורך על תעריפי הקישוריות בימים אלה. בהתחלה טען המשרד כי אין בידיו מסמכים בנושא, אך בהמשך שינה את תגובתו והודה כי הם קיימים אך אינם סופיים, ולכן הוא אינו יכול לאפשר את פרסומם. בסופו של דבר, פורסמו נתוני הייעוץ שסיפק גרונאו, אך חומרים אלה לא היו מנת חלקם של כל המפעילים והשקיפות שהמשרד אמור להיות אמון עליה נפגעה.

גרונאו סירב להתייחס לפניית "גלובס".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "פרופ' גרונאו נשכר על-ידי המשרד ובמסגרת עבודתו לעניין השוק הסיטונאי הוא נדרש להעביר חוות-דעת ומסמכים כתובים. מכיוון שהתהליך עדיין בעבודה אין מסמכים סופיים, לא של פרופ' גרונאו ולא של חברת פרונטיר. סך היקף ההתקשרות אתו יעמוד בסיום העבודה על 270 אלף שקל. משרד התקשורת רואה בעבודת הייעוץ של פרופ' גרונאו תרומה רבה לתהליך".