חדשות הרכב: הסיפור על "התרגיל" שעשו הסינים לעופר

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV נדבר על כמה המכוניות החדשות שיוצגו בתערוכת המכוניות בפרנקפוט, ננסה ללמוד כיצד לחסוך אלפי שקלים על חלקי חילוף לרכב, ונסיים עם מחווה מצמררת לארטון סיינה האגדי

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV נדבר על כמה המכוניות החדשות שיוצגו בתערוכת המכוניות בפרנקפוט ועל ההפתעה שמכינה אאודי, ננסה ללמוד כיצד לחסוך אלפי שקלים על חלקי חילוף לרכב, נגיע לגרמניה לנהוג בשברולט טראקס שעוד רגע מגיע ארצה, ומי שכבר נמצא בארץ הם האופנועים החשמליים של חברת זירו האמריקאית. נסיים עם מחווה מצמררת לארטון סיינה האגדי.

סיפור מעניין על מה שקורה בין החברה לישראל לבין שותפתה הסינית צ'רי במיזם "קורוס" הסיני? כזכור, קורוס היא שותפות בין החברה לישראל (51%) לבין צ'רי הסינית (49%), שבו השקיעה עד כה החברה לישראל מאות מיליוני דולרים.

במארס השנה חשפה החברה את המכונית הראשונה והמתקדמת שלה, שכינויה "קורוס 3" ובימים אלה היא נערכת לקראת השקתה הרשמית בסין, שמתוכננת לחודש הבא. אלא שנראה, שלצ'רי יש תוכניות אחרות ועצמאיות בתחום. בסוף יולי, שבועות בודדים לפני השקת המכונית של קורוס, הציגה צ'רי בסין משפחתית חדשה משלה, שנראית כאילו היא משכפלת את המכונית של קורוס.

למכונית קוראים "ARRIZO7" והיא מציעה ממדים כמעט זהים לאלה של הקורוס 3, עם בסיס גלגלים זהה באורך 2.7 מ'. היא אפילו מצוידת באותו מנוע שיוצע בקורוס 3 - 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק 160 כ"ס, מפיתוח של צ'רי. הדמיון לא מסתיים רק במפרט. צ'רי גם "שיכפלה" את אסטרטגיית השיווק של קורוס, ששמה דגש על "ייצור סיני עם עיצוב, תכנון ואיכות אירופאים". אפילו סרט הפרסום של ה-ARRIZO, שרץ בימים אלה, נראה כמו העתק של סרטי הטרום-השקה של קורוס, שבהם נראים המהנדסים האירופאים ללא אף סיני לרפואה.

בהנהלת בקורוס שכנראה לא אוהבת את המהלך הזה מתבטאים בדיפלומטיות ואומרים כי "מדובר בשתי מכוניות שונות מאד, כאשר הקורוס היא מכונית שתוכננה מראש בסטנדרטים בין לאומיים וניצבת ברמה שונה לחלוטין מהמקובל כיום בסין".