מתעכב אישור מכירת מגרש "הקופסא" בנתניה לחברת נוה

הסיבה: פגמים בנוסח ההסכם ■ מועצת העיר היתה אמורה לדון אמש באישור הסכם מכירת מגרש הקופסא המיועדת להקמת 280 יחידות דיור לחבר נוה, תמורת 91 מיליון שקל

מועצת עיריית נתניה דחתה את הדיון באישור הסכם המכירה של מגרש הקופסא בעיר לחברת נוה, על רקע פגמים בנוסח ההסכם. מועצת העיר היתה אמורה לדון אמש באישור הסכם מכירת מגרש הקופסא המיועדת להקמת 280 יחידות דיור לחבר נוה, תמורת 91 מיליון שקל. כעת צפוי אישור ההסכם להתעכב.

לדברי חבר מועצת העיר עו"ד שלמה רוזנווסר, ההסכם שהתקבל לידי חברי מועצת העיר יומיים לפני מועד הדיון, נוסח באופן בעייתי ומעורפל בהתייחס לנושאים כמו מועד מסירת חזקה, מתן ערבויות, סוגית היטלי השבחה והיטלי פיתוח. בנוסף העיר רוזנווסר כי בהסכם נוסחה התחייבות העירייה לתוספת יחידות דיור שלא ברור אם תאושר על ידי הועדה המחוזית.

"ישנה התחייבות גורפת של העירייה לרישום שעבודים לטובת הרוכשים, מיד לאחר תשלום בגובה של 10% מהתמורה במקום רישומם עם התשלום האחרון" הוסיף רוזנווסר. "בנוסף, אין התחייבות הדדית צולבת של הרוכשים, כך שבמקרה של הפרה תהיה העירייה "תקועה" עם חלק מהמגרש".

לאור ההערות, החליטה היועצת המשפטית של עיריית נתניה להסיר את הנושא מסדר היום עד לבדיקה מחודשת של ניסוח ההסכם.

בעיריית נתניה ביקשו להדגיש כי "הנושא הורד מסדר היום ביוזמת היועצת המשפטית של העירייה ולא ביוזמת גורם אחר. כידוע, העירייה נוהגת לבדוק כל טענה המועלית ע"י חברי המועצה, וזאת לאור החשיבות הרבה אותה אנו מייחסים לתפקידם של חברי מועצת העיר והנושאים המובאים לפתחה של המועצה. נבהיר כי אין בבדיקה כל הסכמה לכך שיש ממש בטענות, אלא ביטוי למדיניות העירונית, הרואה חשיבות בשמירה על האינטרס הציבורי לרווחת תושבי העיר".