לפיד מחפש אישה: פרופ' שדה - המועמדת להחליף את שריג

לפיד הצהיר כי בכוונתו למנות אישה לתפקיד הממונה על הביטוח ושוק ההון, ופסל עד כה כל מועמד גבר תוך שהוא מחפש אישה שתוכל לצמוח אל התפקיד, כפי שאומרים מקורות בשוק

פרופ' אורלי שדה, מבכירי המרצים לפיננסים בישראל, היא המועמדת המובילה להחליף את פרופ' עודד שריג כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. שדה כבר נפגשה עם שר האוצר, יאיר לפיד, אשר רואה בה מועמדת רצינית למשרה.

לפיד הצהיר כי בכוונתו למנות אישה לתפקיד, ופסל עד כה כל מועמד גבר תוך שהוא מחפש אישה שתוכל לצמוח אל התפקיד, כפי שאומרים מקורות בשוק. עד כה נקשרו לבורסת השמות של המועמדות גם לימור דנש ושיראל גוטמן עמירה. על פי הערכות שונות, גם איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, נמנית עם המועמדות המובילות.

שדה מועמדת מטעם שריג, וגם פרופ' יוג'ין קנדל, פרופסור למימון באוניברסיטה העברית, המליץ עליה.

שדה היא חברת סגל בכיר ובעלת קביעות במחלקה למימון בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בוועדה המייעצת של אגף שוק ההון במשרד האוצר. במאי אשתקד מינה אותה שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ, לוועדה המייעצת של הרשות לניירות ערך. היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ובניהול מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי במינהל עסקים - מימון מאוניברסיטת יוטה בארה"ב.

שדה משמשת מרצה אורחת באוניברסיטאות מובילות בעולם (NYU, IE ו-NES) וקיבלה מכתבי הערכה כמרצה מצטיינת. מחקריה פורסמו בעיתונים האקדמיים המובילים בעולם והוצגו בכנסים אקדמיים מובילים. ד"ר שדה קיבלה את פרס נשיא האוניברסיטה העברית ע"ש אייב גריי וזכתה בקרנות מחקר, בין השאר של הקרן הלאומית למדע.

שדה הייתה חברה בוועדה של משרד האוצר לבחירת החברה המצטטת מחירים לנכסים לא סחירים, וכיהנה כחברה בוועדת ההשקעות בקרן הפנסיה "הדסה" (כחלק מהרפורמה בתחום הפנסיה), בקופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית, בקרן הרווחה של עובדי האוניברסיטה העברית, בוועדת השקעות המשקיעה את כספי הוועד של הסגל האקדמי באוניברסיטה העברית ובקרנות הנאמנות של "אחריות". היא כיהנה כחברת דירקטוריון בקופת הגמל של האוניברסיטה העברית ושימשה דח"צ בסיגמא קרנות נאמנות. היא ייעצה לגופים פיננסיים וחברות בתחום של מימון, גיוסי חוב ומכרזים, ועבדה במגזר הבנקאי ובמחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.