תחזית: ההוצאה העולמית לפרסום תגדל ב-3.4% ב-2013

עפ"י GroupM, מדובר בהנמכה של תחזית קודמת שדיברה על גידול בסך 4.5%

קבוצת GroupM, המתמחה בתחום המדיה, עדכנה את התחזיות שלה לגבי ההוצאה לפרסום ברחבי העולם.

על-פי התחזית המעודכנת, ההוצאה הגלובלית לפרסום (75 מדינות) צפויה לצמוח ב-3.4% לרמה של 507 מיליארד דולר ב-2013. מדובר בהנמכה של תחזית קודמת שדיברה על גידול בסך של 4.5%.

התחזית המעודכנת מראה על קיטון מינורי בצמיחה בענף הפרסום, לאחר שבשנה שעברה גדל השוק ב-3.6%.

הנמכת התחזית היא תוצאה של המשך המשבר באירופה, במיוחד באיטליה, ספרד, יוון ואירלנד.

לגבי ארה"ב, התחזית המעודכנת מסמנת צמיחה של 1.8% לרמה של 156 מיליארד דולר. גם כאן מדובר בהנמכה של הציפיות, לאחר שבדצמבר האחרון צפתה החברה כי השוק בארה"ב יצמח ב-2.7%.

הנקודה האופטימית יותר היא התחזיות ל-2014, שכרגע מדברות על גידול של 2.9% בארה"ב ועל קפיצה של 5.1% בעולם.

אחת הסיבות לגידול הצפוי היא אולימפיאדת החורף ב-2014. מנוע צמיחה נוסף הוא השוק הסיני, שמושך אליו 40% מתוך הגידול הגלובלי בשוק הפרסום.

גם הפרסום בדיגיטל ממשיך לצמוח, והוא צפוי להגיע השנה ל-95 מיליארד דולר - גידול של 14% לעומת 2012. הנתח שלו בעוגת הפרסום ממשיך לגדול ומתקרב ל-20%.