שטף נתונים בארה"ב: תביעות האבטלה ירדו; עלייה באינפלציה

(עדכון) תביעות האבטלה השבועיות ירדו ב-15,000 לרמה של 320 אלף ■ מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.2% ■ מדד האמפייר סטייט רשם קריאה נמוכה מהצפי, בעוד התפוקה התעשייתית נותרה ללא שינוי

שטף נתוני המאקרו שפורסמו היום (ה') בארה"ב עשויים לשפוך אור על הכלכלה החזקה בעולם. תחילה פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות שהפתיעו וירדו מעל הצפי בשוק. במקביל פורססם מדד המחירים לצרכן שעלה בהתאם לתחזיות וכן מדד האמפייר סטייט שרשם קריאה נמוכה מהצפי.

מספר האנשים שהגישו תביעות אבטלה בשבוע שהסתיים ב-10 באוגוסט, ירד לרמה של 320 אלף, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 334 אלף ושפל שלא נראה מאז אוקטובר 2007. זאת, לאחר שלשכת העבודה האמריקאית עדכנה את הנתון של השבוע החולף לרמה של 335 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 333 אלף.

ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למדויק ואמין יותר, ירד ב-4,000 לרמה של 332 אלף. תביעות האבטלה המתמשכות (אותם אנשים שכבר מקבלים תביעות אבטלה) נפלו בשיעור חד יותר של 54 אלף, לרמה מתואמת עונתיות של 2.97 מיליון בשבוע שהסתיים ב-3 באוגוסט.

עלייה באינפלציה

במקביל, פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה ב-0.2%, (בניכוי השפעות עונתיות) בהתאם לצפי בשוק. עליות מחירים נרשמו במזון, הדיור, הבגדים והדלק. לפי הנתונים, מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה גם בשיעור של 0.2%. בחודש יוני, נזכיר, מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור של 0.5% בעוד מדד הליבה עלה בשיעור של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים האינפלציה עלתה בשיעור של 2%.

מדד האמפייר סטייט, הבוחן את מצב הייצור במחוז ניו-יורק, רשם קריאה של 8.2 נקודות בחודש אוגוסט, מתחת לתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על קריאה גבוהה יותר של 10.2 נקודות, לאחר שבחודש יולי המדד עלה לרמה של 9.5 נקודות.

ב-16:15 התפרסם נתון התפוקה התעשייתית, שנותר ללא שינוי בחודש יולי, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.5%.

מדד ה'פילי פד', שפורסם לאחר מכן, רשם קריאה של 9.3 נקודות, אומנם שיפור בפעילות הייצור, אך מתחת לתחזיות האנליסטים בשוק, שעמדו על קריאה של 15.6 נקודות.