הורוביץ: "בלב ת"א תקעו מגדלים שנראים כמו חייזרים"

הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן שיחולק הערב למנויי "גלובס" ■ ניצן הורוביץ, המתמודד על ראשות עיריית ת"א: "צריך בנייה ציבורית, על-ידי העירייה, בעיקר לשכירות ארוכת-טווח, כפי שקורה באמסטרדם, בפריז ובברלין"

היום (א') פירסם המועמד לראשות עיריית תל אביב ניצן הורוביץ את מצע הדיור שלו.

"הנקודה המרכזית בנושא הדיור הוא שעיריית תל אביב צריכה להיות יזם בשוק הנדל"ן", מסביר הורוביץ. "לא רק שתשתמש בסמכויות תכנוניות שיש לה כעירייה כדי לייצר דירות אלא תבנה בעצמה דירות בנות השגה ברחבי העיר. הפרויקטים הבודדים שהעירייה מפרסמת היום שהיא מתכננת לבנות בעצמה, הן עשרות יחידות דיור וטיפה בים. אני מתכוון לבנות אלפי יחידות דיור שישפיעו על השוק ויאפשרו לאנשים צעירים ומבוגרים לגור בתל אבי בבמחיר שפוי".

- על איזה קרקעות בתל אביב ניתן לבנות היום אלפי יחידות דיור?

"המפתח לתוכנית הוא העובדה שבתל אביב חלק גדול מהקרקעות נמצאות בידיים ציבוריות, בין אם בבעלות המדינה, ובין אם בבעלות ישירה של העירייה. היום הקרקעות האלה נמסרו ליזמים שמשווקים דירות במחירים פרועים, שגם ברמה הבינלאומית נחשבים גבוהים. הרעיון הוא שהבנייה תהיה ציבורית, על ידי העירייה, בעיקר לשכירות ארוכת טווח, כפי שקורה באמסטרדם, בפריז ובברלין".

- כתבת במצע שלך שאתה נגד מגדלים. איך ניתן לבנות אלפי יחידות דיור לא במגדלים?

"אני לא נגד מגדלים, אבל אני נגד מגדלים במקומות מסוימים. לאורך איילון למשל, בניית מגדלים היא טובה. אבל במקומות כמו שדרות רוטשילד, הצפון הישן, העיר הלבנה, נווה צדק, או בסמוך לים, אין מקום למגדלים, כי הם פשוט לא מתאימים לשם. מגדל נווה צדק למשל, שבנתה ים סוף, הוא גרוע וכל אחד שמביט בו רואה את זה כי הוא הוקם בסביבה של בנייה נמוכה. המגדלים האלה הופכים למגדלי רפאים, מוקמות בהם דירות ענקיות ונטושות, והם לא תורמים חצי דבר לבעיית הדיור אלא מחריפים אותה, כי הם נבנים על מגרשים שהיו יכולים לבנות עליהם מאות דירות. אני סבור שבניינים בגובה של 6 ,7 או 8 קומות, הם בגובה עירוני סביר, ויכולים להקים בבניין כזה 100 דירות שיגורו בהם יותר אנשים".

- ציינת את רוטשילד, מה אתה חושב על המגדלים שקמו שם?

"זה מקומם אותי. לקחו אזור שהוא הלב של תל אביב ותקעו בו מגדלים שנראים כמו חייזרים ופוגעים במרקם העירוני. זו מפלצת נדל"ן ומי שאישר אותה עשה טעות גדולה".

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"