יחימוביץ': להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא הפנסיה

יו"ר האופוזיציה: "נוכח התעלמות הממשלה מהכשל העמוק בחיסכון הפנסיוני, וההחלטות התזזיתיות שמתקבלות בלי מחשבה - דרוש טיפול עמוק ויסודי" ■ "החיסכון הפנסיוני של אזרחי ישראל לפני משבר קשה ביותר - ולא יספיק להם בעת צאתם לגמלאות"

על רקע כוונתו של עודד שריג, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, לבצע מהלך שיביא בפועל להפחתה של 10% בקצבת הפנסיה החודשית שהחוסכים יקבלו בעתיד עבור הצבירה שלהם, יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' דורשת להעביר את הטיפול בנושא לכנסת ולהקים ועדת חקירה פרלמנטרית.

כזכור, בשבוע שעבר שריג חשף את המהלך שבכוונתו לבצע, שיתאים את הריבית התחשיבית לרמת הריביות הנמוכה ששוררת כיום בישראל ובעולם, בטענה כי הצעד מחויב המציאות ודווקא פותר בעיות וסבסודים לא ראויים, שקיימים כעת בקרנות הפנסיה החדשות. לעומתו, שר האוצר יאיר לפיד טוען כי עדיין לא נתקבלה החלטה לקצץ בקצבת הפנסיה, וכי המסמך שיצא על-ידי אגף שוק ההון, הוא מסמך ראשוני להערות הגופים המוסדיים בלבד. לדברי האוצר, המסמך התייחס רק לנושא ריבית ההיוון של הקצבאות, בעוד שגובה הפנסיה העתידי נקבע על-ידי שורה של פרמטרים נוספים".

בפנייתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מציעה יחימוביץ' כי יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חיים כץ (ליכוד) יעמוד בראש ועדת החקירה הפרלמנטרית, אשר תכלול נציגים מכל סיעות הבית, תהיה מנוטרלת משיקולים פוליטיים ושתקבל החלטות שיהיה אפשר ליישמן בחקיקה.

יחימוביץ כותבת לאדלשטיין: "החיסכון הפנסיוני של אזרחי מדינת ישראל עומד לפני משבר קשה ביותר. גורמים דמוגרפיים, גורמים מאקרו-כלכליים, מדיניות הממשלות וגורמים רבים נוספים - יצרו מצב שבו כבר היום ברור כי החיסכון הפנסיוני של אזרחי המדינה לא יספיק להם בעת צאתם לגמלאות. נוכח ההתעלמות של הממשלה מהבעיה ומהשלכותיה החברתיות והכלכליות, אני מבקשת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית.

"ועדה זו תבחן את הסוגיה באופן מעמיק, תוך דיון ציבורי גלוי, על כלל היבטיה - ותגבש פתרונות ארוכי טווח. ח"כ כץ הוא ח"כ בכיר מהסיעה הגדולה בקואליציה, הוא בקיא מאוד בתחום הפנסיוני ומקובל על כלל חברי הכנסת בכל הנוגע לתחומים אלה, אשר הרצון לפתור אותם גובר על כל מחלוקת פוליטית".

"הועדה תשמע מומחים, נציגי ציבור ואת הציבור הרחב, יוגשו לה ניירות עמדה וניתוחים, ובתום פעילותה היא תניח על שולחן הכנסת דו"ח המפרט את פעולותיה ומסקנותיה. מטרת הוועדה להציג סדרה של פתרונות ראויים וארוכי טווח לסוגיה", סיכמה יחימוביץ'.