בארינבוים עשוי להרוויח מיליונים מייזום עסקת אמבלייז

בארינבוים היה זה שהציג לראשונה את עסקת אמבלייז לבעל השליטה ב-BGI, אלכסנדר גרנובסקי, לאחר שבחן אותה קודם עבור עצמו

איש העסקים צביקה בארינבוים עשוי לקבל דמי ייזום של מיליוני שקלים בעסקת הרכישה של מניות אמבלייז על ידי BGI. ככל הידוע, הגם שלא תיווך בעסקה, בארינבוים היה זה שהציג לראשונה את עסקת אמבלייז לבעל השליטה ב-BGI, אלכסנדר גרנובסקי, לאחר שבחן אותה קודם עבור עצמו. בין הצדדים אין ככל הידוע הסכם.

על פי תנאי העסקה, שחלקה הושלם כבר בשבוע שעבר, רוכשת BGI את מניות השליטה באמבלייז, שנסחרת בבורסה הבריטית תמורת כ-60 מיליון דולר - מלוא הכסף הנמצא כיום בקופתה. בדרך זו, תניח BGI את ידה על קופת המזומנים הדשנה של אמבלייז, בהיקף 150 מיליון דולר, שאותה היא מייעדת להשקעה באי.די.בי.

צביקה בארינבוים היה זה שמכר לגרנובסקי לפני כשנה את מניות השליטה ב-BGI תמורת 128 מיליון שקל - סכום הגבוה במאות אחוזים ממחיר השוק. מאז נותרו השניים בקשר עסקי הדוק. נציין כי גם במהלך קודם שניסתה BGI להוציא לפועל - ניסיון השתלטות על חברת חבס השקעות בדרך של הסדר חוב - היה בארינבוים הגורם המתווך.

בעסקה מאוגוסט 2012 מכר בארינבוים לגרנובסקי את מניותיו בחברת ZBI לה נכס אחד ויחיד: מניות שליטה בחברה הבת, BGI.חברה זו, אותה מייעד כעת גרנובסקי להשקעה באי.די.בי, מחזיקה ביצרנית ההלבשה בגיר (שותפות עם קרן פימי), ובקופת מזומנים דשנה. זו נצברה מסדרת מימושים שביצע בארינבוים ערב המשבר בשווקים ב-2008, וכן מרכישה של הבנק לפיתוח התעשייה, שנמכר בהמשך למנורה-מבטחים. בארינבוים רכש את השליטה ב-ZBI (לשעבר פולגת) בסוף 2004 וזמן קצר לאחר מכן הוחזר עיקר סכום הרכישה באמצעות דיבידנד מהחברה הנרכשת.