הפרמיירליג תשקיע 12 מיליון ליש"ט בהסעות אוהדים למשחקי חוץ

בחמש העונות האחרונות נרשמה ירידה של כ-10% בכמות האוהדים שמגיעים למשחקי חוץ בליגה האנגלית, לדברי המנכ"ל ריצ'ארד סקאדמור

קבוצות הפרמיירליג יקצו 12 מיליון ליש"ט בשלוש השנים הקרובות על מנת לסייע כלכלית לקהל שלהן להגיע למשחקי חוץ. כך חשף מנכ"ל הליגה האנגלית, ריצ'ארד סקאדמור.

"למרות שהתפוסה במגרשים מגיעה לשיאים חדשים ונאמדת ב-95.3%, ובעונה הקודמת נמכרו 477 אלף מנויים ברחבי הליגה - בחמש העונות האחרונות נרשמה ירידה של כ-10% בכמות האוהדים שמגיעים למשחקי חוץ", אמר סקאדמור. "המועדונים ישקיעו את הכסף ביוזמות שיחזירו את קהל החוץ למגרשים, כי זה קהל שמייצר את המתח, התשוקה וההצגה בכדורגל".

מספר קבוצות כבר החלו מעשית לקדם את היוזמה הזאת: למשל צ'לסי, שהודיעה כי תשתתף במימון הוצאות התחבורה של אוהדיה בלפחות 10 משחקי חוץ העונה, ותאפשר להם לרכוש כרטיסי הלוך-ושוב לרכבת במחיר של 10 ליש"ט בלבד. בשבת האחרונה, במשחק הפתיחה של עונת 2013/14 בפרמיירליג, החליטה הנהלת סטוק סיטי לממן באופן מלא את מחיר הנסיעה לאוהדיה שרצו להגיע למשחק בליברפול.

אגב, לא כל האוהדים באנגליה מקבלים יחס כל כך חם. בדיקה חדשה מצאה כי לקראת העונה הקרובה, כ-2,700 אוהדים של 92 הקבוצות המקצועניות בממלכה הורחקו על-ידי הקבוצות מכניסה למגרשים, בשל עבירות חוליגניזם. אלופת החוליגנים היא קארדיף סיטי, העולה החדשה לפרמיירליג, שהטילה צו הרחקה מהאצטדיון שלה על לא פחות מ-135 אוהדים. צ'לסי (112) ומנצ'סטר יונייטד (98) תופסות את מקומות 2-3 בדירוג הלא מכובד הזה.