מנהלי ערוץ 10 ערכו פרזנטציה למשקיע פוטנציאלי

הפגישה נערכה בלונדון בשבוע שעבר ■ לאודר הוא הבעלים היחיד שעדיין מזרים כסף לערוץ 10 ■ כדי להמשיך בפעילות, הערוץ יהיה חייב להכניס משקיע נוסף

ראשי ערוץ 10 הציגו בשבוע שעבר פרזנטציה על מצבו של הערוץ בפני משקיע פוטנציאלי בלונדון. ל"גלובס" נודע כי במסגרת הנסיעה בה פגשה ההנהלה המצומצמת של הערוץ בבעל המניות רון לאודר בבירה הבריטית, נועדה בחשאי הקבוצה גם עם משקיע אירופאי נוסף, ככל הנראה בעל מקורות ישראליים.

בפגישה נכחו יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב; יו"ר דירקטוריון נענע10' מיכל גרייבסקי (השניים נציגיו של לאודר בישראל); מנכ"ל הערוץ, רפי גינת; המשנה למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן; ומנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז.

גינת ויוכפז הקרינו בפני המשקיע מצגות הקשורות במצבם של הערוץ וחברת החדשות והתוכניות לשנה הבאה.

לאודר הוא כיום בעל המניות הדומיננטי של ערוץ 10 והיחיד שמזרים לו כסף. הוא התחייב להעביר עד לסוף השנה 80 מיליון שקל. על בסיס התחייבות זו, בין התחייבויות אחרות, הוארך זיכיון הערוץ, והוא צפוי לקבל רישיון בשנת 2014.

בינתיים מתקשה הערוץ להיחלץ מהדשדוש שפקד אותו בעקבות המשבר הכלכלי של שנת 2011-2012, וממוצע הרייטינג של הפריים-טיים עומד על לא יותר מ-8.1% - נתונים נמוכים מהמתוכנן ולא רווחיים.

בשבועיים הקרובים אמורה מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 לעבור ולשדר מאולפני הבירה בירושלים, אף הם בבעלותו של לאודר. מדובר במהלך המחויב על-פי הרגולציה וכרוך בהוצאה כלכלית נכבדת.

בהיעדר תמיכה של יוסי מימן, מי שעדיין מחזיק במרבית המניות בחברה, ושל ארנון מילצ'ן, אשר הסיר ידיו אף הוא מהמתרחש בערוץ 10 - הערוץ יהיה חייב להכניס משקיע נוסף אם ירצה להמשיך ולהתקיים.

העובדה שבעל השליטה בערוץ חייב להיות אזרח ותושב ישראל ולא יוכל להיות רון לאודר עצמו - יהודי אמריקאי המחזיק באימפריית התמרוקים - מדגישה את הצורך למצוא משקיע נוסף.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

ערוץ 10
 ערוץ 10