תנובה מוכרת את מתחם השוק הסיטונאי בבאר-שבע

מדובר במחצית ממגרש בשטח כולל של 17 דונם, שכולל זכויות בנייה מאושרות ל-44 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומגורים ו-6,600 מ"ר שטחי מסחר

חברת תנובה מציעה למכירה את זכויותיה במתחם השוק הסיטונאי בבאר-שבע - כך נודע ל"גלובס". זכויותיה של תנובה מהוות מחצית ממגרש בשטח כולל של 17 דונם, ששימש בעבר את השוק הסיטונאי בעיר וכולל זכויות בנייה מאושרות ל-44 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומגורים ו-6,600 מ"ר שטחי מסחר. כלומר, תנובה מוכרת את מלוא זכויותיה במגרש המיועדות להקמת 22 אלף מ"ר מגורים ומשרדים ו- 3,300 מ"ר שטחי מסחר.

במחצית השנייה של המגרש מחזיקים סיטונאים פרטיים, אך תוכנית בניין העיר מאפשרת מימוש זכויות הבנייה של תנובה ובנייה על המגרש באופן עצמאי וללא קשר לזכויות הסיטונאים במחצית השנייה שלו. על המגרש קיימים כיום מבנים ישנים המושכרים בשכירות חופשית לגורמים שונים. לגבי גורמים בשוק הנדל"ן, שווי הזכויות הכולל במגרש נע סביב 40 מיליון שקל, ועל כן חלקה של תנובה במגרש נע סביב 20 מיליון שקל.

את תהליך המכירה של הנכס מרכזים שי אבא, שי אבא, יו"ר ועדת הנדל"ן של תנובה ומנהל השקעות בכיר באייפקס ודוד פרחי, מנהל חטיבת הנדל"ן של תנובה.

העמדת הנכס למכירה הינה חלק מהאסטרטגיה של תנובה להתמקד בעסקי הליבה ולמכור את כל נכסי המקרקעין שאינם משמשים את תנובה למטרות תפעוליות. החברה מימשה בסוף 2012 את השטח שבו פעלה בעבר מחלבת החברה בחיפה תמורת 26 מיליון שקל. בחודש יוני 2011 מכרה תנובה את מגרש המחלבה הסמוך למגדלי עזריאלי בתל-אביב תמורת 565 מיליון שקל ומגרש באזור התעשייה רחובות תמורת 22 מיליון שקל. בשנת 2010 מכרה יחד עם עיריית תל-אביב והסוחרים את שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי תמורת 950 מיליון שקל בתוספת תמורות ממכירת הדירות. כעת מחזיקה החברה בזכויות להקמת מגדלי מגורים ומשרדים בשוק הסיטונאי, המהווים את שלב ב' של הפרויקט, בזכויות השוק הסיטונאי בצריפין, בתי קירור ומחסנים באזור התעשייה הר טוב בסמיכות למחלף שער הגיא.