מה עשו ההמלצות של עמית כהן מהלמן אלדובי מאז אפריל?

עמית כהן מהלמן אלדובי ממליץ להקצות משקל יתר לשוקי חו"ל, בדגש על זה האמריקאי, ולצמצם סיכונים באג"ח הקונצרניות

4 חודשים מאז שהתארח במדור לראשונה, מנהל ההשקעות עמית כהן מהלמן אלדובי החליט להקטין את הרכיב המנייתי שלו בתיק ההשקעות מ-35% ל-30%. את חלק המניות המקומי הוא מצמצם מ-14% ל-12%, ואת חלק האקוויטי בשוקי חו"ל הוא מוריד מ-21% ל-18%.

"נוכח מחירי המניות כיום, אשר מגלמים תרחישים אופטימיים למדי, לדעתנו כדאי לנצל את הראלי בשווקים על מנת לצמצם חשיפה לשוקי המניות", אומר כהן, "הסיבה לכך היא אירועי החודשים הבאים, שעלולים לעורר את חששות המשקיעים ולהחזיר אותם מתקוות המאקרו אל מציאות המיקרו".

עוד הוא מציין כי "להערכתנו, בעת הנוכחית, עדיין יש מקום להקצות משקל יתר לשוקי חו"ל, כאשר בהתפלגות הגיאוגרפית נמליץ לשים דגש על השווקים המפותחים, ולהקצות משקל חסר לשווקים המתעוררים".

כהן, שבביקור הקודם במדור עוד היה חלק מבית ההשקעות הדס ארזים, שהתמזג באחרונה עם הלמן אלדובי, מציין כי "שוק המניות האמריקאי השיג תשואה של כ-19% מתחילת השנה, ונתון זה הופך אותו לאחד השווקים בעלי הביצועים הטובים בעולם. תשואה זו הושגה על רקע נתוני מאקרו טובים של הכלכלה האמריקאית, אל מול הרעה שנרשמה בשווקים המתעוררים על רקע האטה מכיוונה של סין.

"נכון לעכשיו, המשקיעים מעדיפים להתעלם מהסיכונים שבהאטה בסין ומהשלכותיה על הפעילות הכלכלית העולמית, וכן משטף הדוחות לרבעון השני של השנה, אשר הצביעו על צמיחה אנמית של החברות האמריקאיות", הוא מוסיף, "נראה כי שוקי המניות, בייחוד זה האמריקאי, נהנו מזרימה גדולה של כספים שהביאו אותם לרמות שיא חדשות".

"השווקים בצומת משמעותי"

במבט קדימה כהן מציין כי "השווקים נמצאים בפני צומת משמעותי. עיני המשקיעים נשואות אל הודעת הבנק המרכזי האמריקאי מחודש ספטמבר, והם מתלבטים אם ה'פד' יממש את תוכניתו להאט את קצב רכישות האג"ח בסוף שנת 2013, ולסיים אותן לחלוטין במהלך שנת 2014.

"ברבעון השלישי והרביעי נראה את הקרב על כיסא נגיד הבנק המרכזי מתחמם, וזהו נושא בעל השפעה מהותית על הבורסות בעולם", הוא מוסיף, "בשל כך, התנודתיות בשווקים צפויה לעלות לאחר תקופה ארוכה של ירידה במדדי הפחד בעולם, והשווקים ינועו בין תחושת אופוריה לפסימיות".

צמצום ההחזקה המנייתית שמבצע כהן נעשית אחרי תשואות מרשימות שרושמות שלוש המניות שהזכיר בביקורו הקודם במדור ושנסחרות בת"א.

מעל כולן בולטת מניית ביטוח ישיר, שזינקה ב-40%. "עליות השערים החדות נרשמו בעקבות שיפור בתוצאות חברת הביטוח, ובשל עלייה בשוויה של חברת הנדל"ן אדגר השקעות", הוא אומר. ביצועיה של ביטוח ישיר בולטים לחיוב גם מול ביצועי מדד הביטוח, שעלה בתקופה זו ב-7%.

מנייתה של חברת פרולור ביוטק, שגם עליה המליץ כהן, קפצה ב-33%, (לעומת עלייה של 14% במדד הביומד). "סברנו כי קיים אפסייד משמעותי בצורה של התקדמות בניסויים קליניים, או רכישה על-ידי חברות החזקה או פארמה בינלאומיות. פרולור קיבלה הצעת רכש מחברות אופקו (שפיליפ פרוסט הוא אחד מבעלי המניות הגדולים) לפי שווי של 480 מיליון דולר, מחיר המשקף פרמיה של כ-25%".

מניה נוספת מבין אלה שהזכיר כהן היא קסטרו, ש"הסתפקה" בעלייה של 23%. "בהתאם להערכתנו, החברה המשיכה להגדיל את מספר החנויות שלה על חשבון מתחרותיה הקטנות", אומר כהן, "כמו כן, הדולר החלש שתמך במרווח הגולמי ותמחור נוח הביאו את המניה לתשואת יתר משמעותית את מול המדדים המרכזיים".

לגבי רכיב האג"ח הוא מציין כי "בתקופה שחלפה האג"ח הקונצרניות המשיכו לרשום תשואות חיוביות תוך צמצום המרווחים, וזאת על רקע ירידת פרמיית הסיכון בעולם ונהירת המשקיעים אחר ניירות עם תשואה וסיכון גבוהים.

"שוק זה נסחר במחירים גבוהים, מה שמצמצם את האפשרות לרווחי הון משמעותיים עתידיים", הוא מוסיף, "ציפיות המשקיעים צריכות להיות בהתאם, כלומר להסתפק בתשואה שוטפת. אנו מעדיפים להתמקד באג"ח של חברות תזרימיות בדירוגי A, במח"מ קצר יחסית, שכן אלה גורמים שיקטינו את הסיכון והתנודתיות".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק השקעות מומלץ - עמית כהן
 תיק השקעות מומלץ - עמית כהן

ההמלצות של עמית כהן
 ההמלצות של עמית כהן