אילו מועדוני צרכנות מעניקים את ההטבות הכי שוות?

כרטיסים לאתרי בילוי בשליש המחיר, 20% הנחה ברשתות המזון, 25% הנחה על ציוד לביה"ס ושורת הנחות בתחום התיירות ■ כיצד אפשר לחסוך בהוצאות החגים וסוף החופש באמצעות ההטבות שמועדוני הצרכנות מעניקים לעמיתיהם?

עוד רגע תסתיים חופשת הקיץ, והחגים כבר בפתח - המשמעות עבור ההורים היא המשך כמעט ישיר לחופש הגדול ולפיכך לצורך לבדר את הילדים במשך כמעט חודש נוסף. רגע לפני כן, בל נשכח את ההוצאה הכספית של ראש השנה - קניות מזון, ביגוד ומתנות. במילים אחרות, לצרכנים מחכה חודש ספטמבר רווי הוצאות. איך אפשר להקל על הכיס?

מועדוני הצרכנות השונים מעניקים לחבריהם הטבות בתחומים שיכולים לצמצם את ההוצאות ברבדים השונים: מכרטיסים מוזלים לאטרקציות ולאתרי בילוי, עבור ברכישת כרטיסים נטענים למימוש ברשתות מזון, אופנה וכלי בית ועד הנחות בתחום התיירות. מי שהשאיר את קניות הציוד לתלמידים לשבוע האחרון - ימצא הנחות שוות דרך מועדוני "בהצדעה" ו"הוט".

"גלובס" מציג את מפת ההנחות שיקלו על הוצאות החגים ועל סוף החופש.

האמא מורה, האבא גימלאי צה"ל והבן מילואמניק? שורת ההטבות שמעניקים המועדונים השונים מחייבים את הצרכנים לערוך סקר שוק בדבר ההנחה המשתלמת ביותר עבורם.

בתחום זה מוצעת גם אפליקציה שתעשה את הסריקה עבורכם: בכדי לעשות סדר בין מפת ההנחות הצפופה, מציעה אפליקציית PAYZ החינמית מיפוי הנחות רלוונטיות בהתאם לכרטיסי האשראי שברשות המשתמש (ללא מסירת פרטים).

מועדון צרכנות לכל דורש

אם בעבר הפריבילגיה הייתה שמורה לאנשי כוחות הביטחון, להנדסאים ולמורים, הרי שהיום קיימים שורה של מועדוני צרכנות המציעים כמעט לכל הצרכנים להצטרף אליהם מכורח עיסוקם: מועדון "תמורה" משרת את ארגון המורים דרך לאומי קארד, מועדון "היי-טק זון" מעניק הטבות לאנשי ההיי-טק, העצמאים מצאו בית של הטבות במועדון "מעכל", הגמלאים זכאים להטבות דרך "ותיקים ונהנים", עובדי הרשויות המקומיות דרך מועדון "שלך", שכירים זכאים להצטרף למועדון "שווה" ועוד.

לכאורה לא אמורה להיות תחרות בין המועדונים, משום שהם אינם פתוחים להצטרפות לקהל הרחב - אולם תחרות דווקא מצויה: ראשית, בכדי להאדיר את יוקרת המועדון ואת הרושם שהוא מותיר בקרב עמיתיו (ובקרב הציבור כולו) - רושם שגם יאפשר להגביר את כוח הקנייה של המועדונים, המבוסס על קנייה קבוצתית רחבת ממדים. שנית, כאמור בבתי-אב רבים משתייכים בני המשפחה לכמה מועדונים, כך שבמקרים כאלה קיימת תחרות שמאפשרת לצרכנים לבחור את ההטבה הכדאית ביותר.

רוב מועדוני הצרכנות מבוססים על הנפקה של כרטיס אשראי, רובם גם לא גובים דמי תשלום, בחלקם דמי החבר משולמים לגוף המאגד בהם. למשל, חברי הסתדרות המורים משלמים 30-50 שקל, ומועדון "חבר" גובה 30 שקל בחודש.

גם לדור הבא יש זכאות להטבות: מועדון "הוט", למשל, מציע לבני העמיתים להצטרף מגיל 21, ומועדון "חבר" מנפיק כרטיס לבני העמיתים בגילאי 18-24.

קניות בסופר - כדאי דרך אשמורת

רוב מועדוני הצרכנות הגדולים מאפשרים לעמיתים לרכוש תווי קנייה בהנחה של 15%-17%. לדוגמה, עמיתי הוט זכאים לרכוש כרטיס הטעון ב-1,500 שקל במחיר של 1,000 שקל.

חברי מועדון "שווה" של ההסתדרות הלאומית זכאים לרכוש כרטיס נטען ב-15% הנחה, והגמלאים זכאים לכרטיס נטען ב-17% הנחה.

לרגל החגים מציע מועדון "אשמורת" לרכוש כרטיס נטען ב-20% הנחה, כך שהעמיתים משלמים 800 שקל עבור שובר הטעון ב-1,000 שקל - ההנחה הגבוהה מבין המועדונים.

הכרטיסים החכמים הם למעשה תווי השי המוכרים בעיקר כמתנות חג לעובדים ואשר ניתנים למימוש ברשתות מזון, כך שהם יכולים לסייע בחיסכון בקניות לחג: 100% מערכם תקף למימוש בקניות בפורמטים העירונים והיקרים יותר - שופרסל שלי או מגה בעיר; ובכ-90% מערכם בקנייה בפורמטים המוזלים - שופרסל דיל ומגה בול.

בדומה לתווי השי, הכרטיסים הנטענים ניתנים למימוש גם ברשתות אופנה, אופטיקה, ספרים, צעצועים וכדומה - מה שעשוי להיות שימושי אף יותר בתקופת החגים בכל הנוגע לקנית ביגוד או מתנות. אבל - בדומה לתווי שי, כדאי לזכור כי בחלק מהרשתות לא מכבדים את התווים הללו במקרה של הנחות או מבצעים, וכי התשלום באמצעותם מבטל הטבות לחברי מועדון. כל מועדון מגביל את טעינת הכרטיס ל-2,000-3,000 שקל בחודש.

לעמיתי "חבר" יש כרטיסים נטענים נוספים: כרטיס "חבר של קבע" (לאנשי קבע וגמלאים) המקנה 30% הנחה ברשתות אופנה, ציוד לבית, מכשירי חשמל, ספרים, אופטיקה ועוד. כרטיס נוסף של חבר מיועד לתחום המזון בלבד, והוא מעניק 30% (בטעינת 1,000 שקל) בשורה של מסעדות ובתי-קפה - גם כאן האותיות הקטנות מחריגות למשל ארוחת עסקית.

25% הנחה בציוד לבית-הספר

אם השארתם את הקנייה לתלמידים לרגע האחרון, לצד המבצעים בנקודות המכירה במטרה לחסל את המלאים, אפשר להעמיק את ההנחות - במילים אחרות זה הזמן לחפש את המכרים שהם עובדי מדינה או מילואימניקים הזכאים להנחות על ציוד לתלמיד - כולל ספרי לימוד: העמיתים זכאים לרכוש שוברים בהנחות של עד 25%.

בלטו ההטבות של מועדון "טוב", המציע שוברים המגלמים 20%-25% הנחה ברכישת ספרי לימוד - ההנחה הגדולה ביותר שאפשר לקבל על הנטל הזה: שובר של 300 שקל ב-220 שקל לתלמידים עד גיל 12 ושובר בשווי 500 שקל ב-380 שקל לילדים מגיל 13. השוברים ניתנים למימוש בשורה של חנויות. שובר לציוד לתלמיד בשווי 200 שקל ניתן לרכוש ב-160 שקל.

גם עמיתי "בהצדעה" קיבלו הטבות משתלמות: שובר לספרי לימוד בשווי 200 שקל במחיר של 150 שקל, שובר לקרביץ או לאופיס דיפו ב-64 שקל בשווי 100 שקל.

כרטיסים לאתרי בילוי בשליש מחיר

בשנה שעברה נרכשו יותר מ-500 אלף כרטיסי כניסה לאטרקציות ופעילויות וכ-430 אלף כרטיסים להצגות למופעים רק במועדון "אשמורת" (הסתדרות המורים).

ואכן, אחת ההטבות הנפוצות לכלל העמיתים הם הנחות ממחירי הכניסה לאתרי בילוי, פארקי מים, קולנוע, תערוכות וכו' - מחירי הכרטיס הרשמי בקופה יתקזז גם בשליש בקנייה דרך מועדון צרכנות.

לכל מועדון יש הסכם עם אתר זה או אחר, כך שאין חוק ברזל לגבי המועדון שמעניק את ההנחות המשתלמות ביותר: כרטיס ללונה פארק דרך "חבר" יעלה 53 שקל - הזול מבין המועדונים, בעוד שכרטיס לימית 2000 יעלה כעת למילואימניקים 42 שקל. עמיתי "הוט" יוכלו לרכוש מ-1.9 כרטיסים לתערוכת הלגו או לתערוכת הדינוזאורים ב-29 שקל, כשליש מחיר מהמחיר המלא.

הנחות קבועות במעמד הקנייה

עשרות רשתות וחנויות מעניקות הנחות של 3%-10% במעמד הקנייה בחיוב בכרטיס אשראי המהווה את כרטיס המועדון. הנחה זו כוללת כפל מבצעים. מדובר ברשתות אופנה, אופטיקה, כלי בית, ציוד חשמל, כלי כתיבה - והרשימה ארוכה.

גם בתחום התיירות לכל מועדון יש הסכמים עם סוכני נסיעות, לפיהם לעמיתים מוענקת הנחה של 3%-5% במעמד החיוב: עמיתי "חבר" זכאים ל-5% הנחה על הזמנות באל-על, אופיר טורס, קשרי תעופה ונתור; עמיתי "אשמורת" זכאים ל-3%-10% בארקיע ובישראייר; עמיתי "הוט" יקבלו 3% הנחה באשת טורס; חברי "ממברס" יקזזו 3% באופק תיירות ועוד.

הטבות גם דרך כרטיס האשראי

מפת ההנחות אינה עוצרת במועדוני הצרכנות, בין היתר עם הטבות בסגנון 1+1 שמעניקים כרטיסי האשראי, שעשויות להיות זולות ממחירי הכרטיסים דרך מועדוני הצרכנות. הנחה זו, של 50% לזוג כרטיסים, בהחלט שווה גם ביחס למועדוני הצרכנות. ההטבה מוענקת בהתאם לגובה החיובים בכרטיס האשראי.

הטבות משתנות על כרטיסים לאתרי בילוי מעניקים גם מועדוני הלקוחות הגדולים, בהם שופרסל, YOU (מגה), לייף סטייל, קלאב 365, פאואר קארד ועוד.

עמיתים משלמים פחות
 עמיתים משלמים פחות

כרטיס נטען
 כרטיס נטען