גילת מוכרת את ספייסנט וצופה ירידה נוספת בהכנסות השנתיות

החברה, שהפסידה אשתקד תפעולית כ-2 מיליון דולר, תימכר תמורת כ-16 מיליון דולר

בתחילת חודש יולי סיפקה גילת לוויינים אזהרת רווח, שלאחריה הורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה. היום דיווחה החברה על אירוע שצפוי להביא להורדה נוספת של תחזית ההכנסות, אך עם זאת לשפר את שורת הרווח שלה.

גילת, הנמצאת בשליטת הקרנות יורק ופימי, הודיעה על חתימת הסכם למכירת חברת-הבת ספייסנט לחברת Sagenet מאוקלהומה, בתמורה לכ-16 מיליון דולר. היקף ההכנסות של ספייסנט בשנת 2012 עמד על כ-77 מיליון דולר (כ-22% מהכנסותיה של גילת בשנה זו), והיא רשמה הפסד תפעולי של כ-2 מיליון דולר.

העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ועמידה בתנאים שונים, והיא צפויה להיות מושלמת בטווח של עד 3 חודשים. לאחר השלמתה, תפרסם גילת את תחזית ההכנסות המעודכנת שלה לשנת 2013, שעומדת כעת על 345-355 מיליון דולר. בעקבות העסקה, צפויה גילת לרשום הפסד הון בהיקף של 1-3 מיליון דולר, הכולל תשלומים לבנקאי השקעות, הוצאות משפטיות והוצאות נלוות אחרות הקשורות לעסקה.

תהפוך ללקוחה גדולה של גילת

גילת, מנוהלת בידי ארז ענתבי, פועלת היום ב-3 חטיבות: החטיבה הצבאית, הכוללת את שתי החברות שנרכשו בשנת 2010 - ווייבסטרים ורייסאט; החטיבה האזרחית-מסחרית, שכוללת את פעילות הליבה של החברה; וכן חטיבת השירותים, אשר אינה מהווה את ליבת המיקוד, ובה נכללת ספייסנט, שבה מועסקים כ-200 עובדים.

מכירתה של ספייסנט צפויה לחזק את המיקוד האסטרטגי של גילת, כחברה טכנולוגית לתקשורת לוויינית, המציעה מוצרים ופתרונות מסחריים וביטחוניים חדשניים לקישוריות לאינטרנט וליישומי תקשורת בתנועה.

לאחר השלמת העסקה צפויה ספייסנט להפוך ללקוחה גדולה של גילת, והיא תמשיך להציע את השירותים המבוססים על מוצרי גילת, כחלק מהיצע הפתרונות הרחב של החברה.

ענתבי אמר היום כי "הגוף המשולב של ספייסנט וסייג'נט יהפוך ללקוח חשוב, וגילת מצפה להמשיך ולספק להם מוצרים ופתרונות אשר יתמכו בבסיס הגדול של לקוחותיהם הארגוניים".

ביום רביעי שעבר פרסמה גילת את דוחות הרבעון השני, בו רשמה הכנסות של 80.2 מיליון דולר והפסד של כ-4 מיליון דולר. מתחילת השנה איבדה מניית גילת כ-4% מערכה, והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 215 מיליון דולר.