דלק ונובל אנרג'י מתחילות במבחני הפקה ב"אפרודיטה"

לפי הדיווח, נובל אנרג'י מסרה לשותפות כי להערכתה קצבי ההפקה המשוערים במבחני ההפקה יהיו עד כ-60 מיליון רגל מעוקב ליום

נובל אנרג'י ושותפותיה הישראליות אבנר ודלק קידוחים מתחילות בביצוע מבחני הפקה בקידוח "אפרודיטה" שממוקם בבלוק 12 בקפריסין. מבחני ההפקה צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כחודש ימים. כך דיווחו הערב אבנר ודלק קידוחים לבורסה.

לפי הדיווח נובל אנרג'י מסרה לשותפות כי להערכתה קצבי ההפקה המשוערים במבחני ההפקה יהיו עד כ-60 מיליון רגל מעוקב ליום.

מבחני ההפקה יבוצעו על ידי אסדת הקידוח אנסקו 5006 ויכללו הזרמה של גז טבעי מהמאגר בקצבים שונים, תוך מדידת הלחץ במאגר וניתוח הרכב ההידרוקרבונים המופקים.

סה"כ התקציב המשוער לביצוע מבחני ההפקה ( 100% ) הינו כ-64 מיליון דולר.

לאחרונה דיווחנו כי קפריסין מקדמת כיום תוכנית להקמת מתקן LNG להנזלת גז טבעי ליד לימסול, בהשקעה של 12 מיליארד דולר. המתקן אמור לכלול שלושה קווי ייצור (טריינים). הממשלה חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם נובל אנרג'י, המחזיקה 70% מהמאגר אפרודיטה שהתגלה בבלוק 12, ועם שתי שותפותיה הישראליות דלק קידוחים ואבנר המחזיקות 15% כל אחת.

על פי הסיכום יוקם קו ייצור ראשון בעלות של 6 מיליארד דולר ובתפוקה שנתית של 5 מיליון טון, שהם כ-8 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי. בהמשך יוקמו שני קווי ייצור נוספים, בעלי הספק דומה, בעלות של 3 מיליארד דולר כל אחד. המתקן אמור להתחיל לפעול ב-2019 ובהקמתו שאמורה להתחיל ב-2016 יועסקו כ-10,000 עובדים. את הגז למתקן יספק מאגר אפרודיטה, המכיל עד 200 BCM, ו"מאגר נוסף" שנובל מצפה לגלות בשטח הבלוק.